Vážení rodiče, zákonní zástupci,
od letošního roku jsme připravili pro žáky 8. a 9. ročníku nabídku osmi povinně volitelných předmětů (anotace pod příspěvkem) s dotací 2 výukové hodiny 1x / 14 dnů. Cílem těchto předmětů je pomoci žákům při volbě jejich dalšího kariérového směřování, zjm. na střední školy a učiliště, a to praktickými zážitky a zkušenostmi.
Rádi bychom Vás požádali o vyplnění krátkého formuláře, ve kterém uvedete preference svých dětí. Při rozdělování do skupin budeme vycházet právě z Vámi uvedeného pořadí, naplněnosti kapacity jednotlivých seminářů a přihlédneme také k dřívějším výsledkům žáků ve výuce. Žákům, od kterých neobdržíme odpověď, bude určen předmět dle volné kapacity.
Je velmi pravděpodobné, že se nemusí dostat na první volbu. Uspořádejte proto všech 8 předmětů.
Formulář vyplňte nejpozději do čtvrtku 15.09.2022 do 12:00. Na pořadí, ve kterém od Vás odpovědi obdržíme, nezáleží.
Následně bude formulář uzavřen a výsledky vyhodnoceny.
Děkujeme za spolupráci,
Mgr. Lukáš Kohoutek, ředitel
ANOTACE
Matematicko-fyzikální seminář (Mgr. Jana Hanzlíková)
Matematicko-fyzikální seminář rozvíjí a prohlubuje abstraktní, logické a analytické myšlení. Zaměřuje se na řešení složitějších slovních úloh, propojuje dovednosti a znalosti z matematiky a fyziky příslušného ročníku. Věnuje se řešení nestandardních aplikačních úloh a problémů.
Seminář bude probíhat zvlášť pro 8. a zvlášť pro 9. ročník.
MatFyz 8
Prohlubuje a rozšiřuje základní učivo matematiky 8. ročníku (statistika a pravděpodobnost, množiny bodů dané vlastnosti, vyjádření neznámé ze vzorce).
MatFyz 9
Prohlubuje a rozšiřuje základní učivo matematiky 9. ročníku (lomené výrazy, goniometrické funkce, kvadratická funkce, základy finanční matematiky, základy rýsování).
Trénink komunikačních dovedností (PhDr. Hana Pucherová)
V tomto předmětu se žáci naučí formou psychologických workshopů pokročilejší komunikační techniky, dovednosti a strategie. Trénink se bude věnovat nácviku tzv. soft skills, „měkkých dovedností“, mezi které patří: komunikace a efektivní navazování kontaktů, řešení konfliktů, zásady přijímání a udělování zpětné vazby, schopnost týmové práce, organizační dovednosti, vyjednávání, asertivita, prezentační dovednosti, jak efektivně hospodařit s časem, tzv. time management, ale také základy psychohygieny, práce s vlastními emocemi a odolnosti vůči stresu, relaxační techniky.
Trénink bude aktivně podporovat všech pět složek tzv. emoční inteligence, tj. sebeuvědomění, seberegulace, sebemotivace, empatie a sociální dovednosti.
Pro koho je předmět určen?
Pro žáky, kteří směřují na střední a později na vysoké školy. Žáky se zájmem o studia humanitních oborů jako je pedagogika, psychologie, sociální služby. Žáky, kteří by chtěli být v budoucnu například učitelé, vychovatelé, lékaři, vedoucí pracovníci, manageři. Žáky, kteří rádi uvažují o souvislostech.
Pekelná kuchyně (Zuzana Maršálková, Petr Homola)
Cílem volitelného předmětu Pekelná kuchyně je seznámit žáky teroreticky i prakticky s oblastí gastronomie v rámci budoucí profesní orientace. Kurz je odborně vedený šéfkuchařem školní jídelny Petrem Homolou, který má také bohaté zkušenosti s vařením v restauracích Ambiente a hotelech. Žáci se seznámí s chodem provozu kuchyně, s technologickými postupy výroby potravin a přípravou studených a teplých pokrmů.
Z důvodu společného nákupu surovin bude vybírán příspěvek 500,- Kč. Pokud by si ho některý z účastníků nemohl dovolit, bude možné požádat ředitele školy o prominutí příspěvku.
Dílny (Josef Minařík)
V rámci předmětu se žáci seznámí se základy truhlářské práce formou výroby drobných dřevěných předmětů. Práce se bude odvíjet také od potřeb školy - úprava a oprava areálu, péče o záhony atd. Dílny jsou zaměřené na rukodělnost, zlepšení jemné motoriky a přípravu na další povolání řemeslného směru (práce se dřevem - šachové figurky, krmítka, nátěrové hmoty, truhlařina, 3D tisk, návštěva stanice techniků, jednoduché elektrické obvody, úprava areálu školy).
Z důvodu zvýšených nákladů na řemeslné potřeby bude vybírán příspěvek 300,- Kč. Pokud by si ho některý z účastníků nemohl dovolit, bude možné požádat ředitele školy o prominutí příspěvku.
Společenskovědní seminář (Mgr. Lukáš Kohoutek)
Seminář je zaměřen na prohloubení znalostí a způsobu myšlení v oblasti společenských věd (sociologie, ekonomie, právo, politologie, psychologie). Budou prováděny hlubší sondy do zvolené problematiky s cílem porozumět způsobu, jak o nastolených jevech různé vědy uvažují. Konkrétní témata a oblasti si zvolí skupina, příp. budou vycházet z aktuálního společenského dění. Pokud se skupina neshodne na konkrétních okruzích, bude hlavní linii představovat výprava do dějin filosofie od antiky až po 20. století.
Ateliér (BcA. Martin Bitala)
Ateliér je koncipovaný jako výtvarná dílna s přesahem do multimediálních technologií. Předmětem výuky je řemeslné zvládnutí základních výtvarných technik - kresba, malba, grafika a jejich další rozvíjení v digitálním procesu. V součinnosti s teorií dějin umění směřuje žáky k estetickému vnímání světa a jeho vlastní, osobité výtvarné interpretaci s ohledem na možnosti individuální realizace.
Z důvodu zvýšených nákladů na výtvarné potřeby bude vybírán příspěvek 300,- Kč. Pokud by si ho některý z účastníků nemohl dovolit, bude možné požádat ředitele školy o prominutí příspěvku.
Přírodovědná praktika (Mgr. Radoslava Kulhánková)
Cílem předmětu je rozvíjet zkušenosti a dovednosti získané v předmětu přírodopis. Důraz je kladen na pozorování a experiment. Žáci budou rozvíjet dovednosti objektivního a spolehlivého pozorování. Naučí se experimentovat a vytvářet hypotézy o pozorovaných jevech. Výsledky pokusů analyzují a formulují závěry. Poznají přírodní zákonitosti a uvědomí si, že člověk je jeden z článků přírodního řetězce. Výuka probíhá v odborné učebně, v terénu, formou exkurze, návštěv výstav a na dalších místech přímo souvisejících s obsahovým vymezením předmětu.
Certifikát z angličtiny (PhDr. Filip Satrapa)
Rozšiřující výuka anglického jazyka by měla žáky pomocí vybraných poslechů, testů a písemných prací vést k přípravě na standardizované, mezinárodně uznávané zkoušky na úrovni CEFR A2 – pre-intermediate level (e. g. Cambridge “A2 Flyers” / formerly known as “YLE Flyers”/ or Cambridge “A2 For Schools”/formerly known as “KET”). Je možné posunout v průběhu roku výuku i směrem k úrovni B1.
Kurz bude probíhat zvlášť pro 8. a zvlášť pro 9. ročník. Vhodné zjm. pro žáky z jazykových skupin A.
S ohledem na to, že letos se seminář zavádí, zvládnutí zkoušek s certifikátem předpokládáme u 9. ročníku ve šk. roce 2023/2024 u těch žáků letošního 8. ročníku, kteří budou pokračovat i v příštím roce (bude zajištěna návaznost), a u velmi talentovaných žáků současného 9. ročníku. Poplatek za vykonání zkoušky pro získání certifikátu hradí žák. Konání zkoušky není povinné.