Materiální sbírka pro JESENICKO zasažené povodní
Ředitelské volno 31.10. a 1.11.2024
Vážení rodiče a zákonní zástupci,
rádi bychom vás informovali, že na čtvrtek 31.10. a na pátek 1.11.2024 je z provozních důvodů vyhlášeno ředitelské volno. Toto volno následuje po podzimních prádzninách. V tyto dny dojde k přerušení provozu školní družiny a školní jídelny.
Děkujeme za pochopení.
Ing. Daniel Barták, MBA, ředitel školy
Kroužky ve školním roce 2024/2025
Vážení rodiče, zákonní zástupci,
dovolujeme si vám připomenout, že na webu školy v sekci Žáci a rodice - Kroužky (odkaz ZDE) máte možnost vybírat z široké nabídky kroužků a doučování na naší základní škole.
Těšíme se na společná zábavná i naučná odpoledne.
Vedení školy
Formulář k volbě PVP v 8. a 9. ročníku 2024/2025
Vážení rodiče, zákonní zástupci žáků 8. a 9. ročníků,
rádi bychom Vás požádali o vyplnění krátkého formuláře, ve kterém uvedete preference svých dětí při volbě PVP. Během rozdělování do skupin budeme vycházet právě z Vámi uvedeného pořadí, naplněnosti kapacity jednotlivých seminářů a přihlédneme také k dřívějším výsledkům žáků ve výuce. Vezměte prosím v úvahu, že se nemusí dostat na první zvolený předmět. Seřaďte proto dle výběru všech 10 předmětů. Žáci 9. ročníku se nemohou přihlašovat na stejný PVP, jako v předchozím roce. Při uspořádávání předmětů uvádějte na poslední místo PVP, který v minulém roce vaše dítě absolvovalo. Žákům, od nichž neobdržíme odpověď, bude určen předmět dle volné kapacity.
Dotazník vyplňte nejpozději do pondělí 16.09.2024 do 12:00 hod. Následně bude formulář uzavřen a výsledky vyhodnoceny. Na pořadí, ve kterém od Vás odpovědi obdržíme, nezáleží.
Děkujeme za spolupráci,
Ing. Daniel Barták, MBA, ředitel
Výběr povinně volitelného předmětu v 8. a 9. ročníku
Vážení rodiče, zákonní zástupci,
i v tomto školním roce jsme pro žáky 8. a 9. ročníků připravili nabídku deseti povinně volitelných předmětů (anotace pod příspěvkem) s dotací 2 výukové hodiny 1x / 14 dnů. Cílem těchto předmětů je pomoci žákům při volbě jejich dalšího kariérového směřování, zjm. na střední školy a učiliště, a to praktickými zážitky a zkušenostmi.
Jak bude volba probíhat?
- V úterý 10.9. proběhne prezentace povinně volitelných předmětů pro všechny žáky 8. a 9. ročníků (7. a 8. vyučovací hodinu), kde se každý žák seznámí s tématy i vyučujícími PVP.
- Na základě této prezentace a anotací (viz níže) je nutné vyplnit formulář, který zveřejníme ve středu 11.9. (v novinkách na webových stránkách školy). Při rozřazování hraje roli také naplněnost kapacity jednotlivých seminářů a přihlédneme také k dřívějším výsledkům žáků ve výuce. Žákům, od kterých neobdržíme odpověď, bude určen předmět dle volné kapacity.
- 17.9. se z důvodu rozřazování žáků dle formuláře výuka PVP ruší.
- Žáci 9. ročníku se nemohou přihlašovat na stejný PVP, který absolvovali v minulém roce. Není tedy možné absolvovat stejný předmět dvakrát (opakoval by se shodný vzdělávací obsah jako v minulém roce). Cílem PVP je seznámit se s různými obory, což žákům napomůže při volbě budoucího zaměření a výběru střední školy.
Budou žáci opět zpracovávat závěrečné práce a prezentace na konci školního roku?
- Ano, na základě zpětné vazby od žáků a vyučujících se ukázalo, že systém z předchozích let je efektivní a pro žáky velmi užitečný. Termín pro zveřejnění pokynů k vypracování závěrečné práce stanovujeme na říjen. Díky tomu budou mít žáci dostatek času na zpracování a konzultaci závěrečné práce. Nebude chybět také nepovinný workshop (Microsoft Word a orientace v šabloně při psaní závěrečné práce), který žákům usnadní vypracování závěrečné práce.
- Zpracováním závěrečné práce a prezentace se propojí získané znalosti mezi předměty (např. INF + PVP) a zvýší se tím jejich prezentační dovednosti, které jsou na střední škole potřebné. Dále se žáci naučí pracovat na dlouhodobém úkolu v oblasti, která žáka zajímá a je mu vlastní.
Děkujeme za spolupráci.
Ing. Daniel Barták, MBA, ředitel školy
ANOTACE
Angličtina naplno (Mgr. Zuzana Beňa)
Tento předmět je zaměřen na rozvoj praktických dovedností v anglickém jazyce, se zvláštním důrazem na konverzaci. Žáci se budou zlepšovat v plynulosti, správnosti, výslovnosti a rozšiřování slovní zásoby prostřednictvím různorodých aktivit, jako jsou debaty, simulace situací z reálného života a poslech autentických materiálů. Výuka rovněž zahrnuje gramatická cvičení a nácvik písemného projevu, ale jeho hlavním cílem je posílit schopnost efektivně komunikovat v angličtině v každodenních i profesních situacích.
Robotika a programování (Ing. Daniel Barták, MBA, Michaela Smolíková)
Předmět robotika a programování rozvíjí a prohlubuje abstraktní, logické a analytické myšlení. Zaměřuje se na řešení složitějších programovacích operací, propojuje dovednosti a znalosti z informatiky a fyziky. Věnuje se složitějším programovacím jazykům a robotickým pomůckám. Věnuje se také oblasti umělé inteligence – jejím využitím i hrozbám.
Tvůrčí psaní a literatura (Mgr. Zuzana Zmrhalová, Mgr. Petr Míka)
Výuka je určena nadšeným čtenářům a možná budoucím spisovatelům. Seznamuje a prohlubuje povědomí o různých slohových útvarech, literárních žánrech se zaměřením na vlastní tvorbu. Žáci si vyzkouší vystavět napínavý příběh se zajímavým hrdinou, budou hledat paralely s již existujícími autory a díly. Bude poskytnuto mnoho zdrojů inspirace, i ve spolupráci a využitím AI. Během výuky bude nabídnuta i ochutnávka ze světa dramatu, komiksu, v neposlední řadě i neotřelé poezie. Součástí výuky bude návštěva Muzea literatury v Praze, nabízí se i úzká spolupráce s knihovnou v Mukařově a Říčanech. Čtenářská gramotnost, porozumění textu, výběr podstatné informace jsou dovednosti, které žáci využijí po celou dobu své pracovní kariéry.
Trénink komunikačních dovedností (Mgr. Zuzana Kadeřábková)
V tomto předmětu se žáci naučí formou workshopů pokročilejší komunikační techniky, dovednosti a strategie. Trénink se bude věnovat nácviku tzv. soft skills, „měkkých dovedností“, mezi které patří: komunikace a efektivní navazování kontaktů, řešení konfliktů, zásady přijímání a udělování zpětné vazby, vyjednávání, asertivita, prezentační dovednosti, tzv. time management, ale také základy psychohygieny, práce s vlastními emocemi. Tento předmět je určen pro žáky, kteří směřují na střední a později na vysoké školy. Žáky se zájmem o studia humanitních oborů jako je pedagogika, psychologie, sociální služby. Žáky, kteří by chtěli být v budoucnu například učitelé, vychovatelé, lékaři, vedoucí pracovníci, manageři.
Ateliér (Mgr. Nikola Bitalová, Michaela Smolíková)
Ateliér je koncipovaný jako výtvarná dílna s přesahem do multimediálních technologií. Předmětem výuky je řemeslné zvládnutí základních výtvarných technik - kresba, malba, grafika a jejich další rozvíjení v digitálním procesu. V součinnosti s teorií dějin umění směřuje žáky k estetickému vnímání světa a jeho vlastní, osobité výtvarné interpretaci s ohledem na možnosti individuální realizace.
Lesní přírodovědci (Ing. Hana Vanická Ph.D., MBA)
Tento předmět zavede žáky do světa lesních dobrodružství, kde se spojí zábava, poznání a nové dovednosti. Během školního roku budou žáci zkoumat zajímavé jevy v přírodě a získají znalosti, které jim pomohou lépe pochopit lesní ekosystémy a složitý svět přírody kolem nás. Žáci se budou učit nejen o lesních zvířatech a rostlinách, ale také budou zkoumat problematiku myslivosti a ochrany přírody. Předmět je vhodný pro všechny zvídavé žáky, kteří mají zájem o přírodu a chtějí se dozvědět více o lesních ekosystémech. Je ideální pro ty, kteří se zajímají o studium humanitních oborů, jako jsou ekologie, biologie, ochrana životního prostředí, ale také pro žáky, kteří by rádi chápali význam a fungování lesů ve společnosti. Předmět je vhodný pro všechny, kteří si chtějí osvojit znalosti, které mohou uplatnit v praxi. Myslíte si, že stromy jsou schopny vzájemné komunikace a propojení? Objevte odpověď na tuto záhadu a mnoho dalších tajemství lesního světa. Stanete se skutečnými lesními přírodovědci, kteří nejen rozumí, chrání a ctí kouzlo lesa, myslivosti a škůdců, ale také jsou schopni tyto znalosti v praxi aplikovat.
Chemicko-biologická praktika (Mgr. Radoslava Kulhánková)
Předmět Chemicko – biologická praktika navazuje na poznatky získané při výuce chemie a biologie. Podává základní informace o fungování přírody, rozvijí přírodovědné smýšlení, formuje u žáků zodpovědný vztah ke společnosti a k životnímu prostředí, umožňuje rozvoj praktických zkušeností a jejich propojení s teorií. Je i návodem pro výběr budoucího povolání. Předmět je realizován především formou laboratorních prací, zejména s využitím badatelské metody / akreditace MŠMT / a projektu Věda není žádná věda.
Pekelná kuchyně (Zuzana Maršálková)
Cílem volitelného předmětu Pekelná kuchyně je seznámit žáky teoreticky i prakticky s oblastí gastronomie v rámci budoucí profesní orientace. Kurz je odborně vedený šéfkuchařem školní jídelny Petrem Homolou, který má také bohaté zkušenosti s vařením v restauracích Ambiente a hotelech. Žáci se seznámí s vybavením, chodem a provozem, s hygienou a BOZP při práci v kuchyni, s technologickými postupy výroby potravin a s přípravou studených, teplých i sladkých pokrmů.
Devatero řemesel (Josef Minařík)
V rámci předmětu se žákům představí několik tradičních řemesel formou výroby drobných výrobků z různých materiálů (dřevo, sklo, kov, plast, nátěrové hmoty atd.). Práce se bude odvíjet dle ročního období a potřeb školy (úprava a oprava areálu školy, tematická výzdoba školy, péče o rostliny atd.) v zimním období využijeme školních dílen, počítačové učebny (3D tisk, případně jednoduché elektronické stavebnice.) Výuka bude zaměřena na rukodělnost, zlepšení jemné motoriky a přípravu na další povolaní řemeslného směru.
Sportovní alchymie (Jiří Řemenář, David Volenec)
Tento předmět bude obsahovat všeobecný náhled do prostředí sportu. Žáci budou poznávat v průběhu roku spojitosti a zásady v životě sportovce. Výuka bude probíhat také praktickou formou v areálu naší školy, kde si žáci budou aktivně získávat své zkušenosti v praxi. Dále se seznámíme s rolí trenéra a sestavováním tréninkových jednotek. Předmět je vhodný pro individuální a kolektivní sportovce, ale také pro žáky, které sport zajímá a naplňuje. Návazností na tento předmět může být studium sportovního managementu na středních školách a studium trenérských licencí.
Pokyny k adaptačnímu kurzu pro 6.ročník
Vážení rodiče, zákonní zástupci,
již ve ST 11.09.2024 vyrazí všechny čtyři třídy 6. ročníku na svůj adaptační kurz. Níže uvádíme potřebné informace.
- Termín: 11. 09. - 13. 09. 2024 (středa až pátek, 3 dny/2 noci)
- Sraz: 11.09.2024 v 8:30 u školy, odjezd v 9 hodin (strava začíná odpolední svačinou, dětem tedy dejte na cestu větší svačinu. V případě diet - bezlepková, bezlaktozová a jiné – není třeba vozit vlastní potraviny – je ale nutné tuto skutečnost dopředu nahlásit svému třídnímu učiteli do pátku 6.9.2024 12:00)
- Návrat: 13.09.2024 mezi 16-16:30 dle dopravní situace (oběd před odjezdem v rekreačním středisku)
- Doprava: BUS od školy
- Místo konání: Juniorhotel Roxana, Dolní Rokytnice 279, Rokytnice nad Jizerou
Dokumenty s sebou
- kartička zdravotní pojišťovny (stačí kopie)
- řádně vyplněná a v den odjezdu podepsaná bezinfekčnost (formulář ke stažení: Potvrzeni_o_bezinfekcnost_AK_20242025.pdf)
- seznam předávaných léků + dávkování (odevzdat zdravotníkovi – Mgr. Barbora Gojová)
Další informace (co si vzít s sebou atp.)
- jedno malé příruční zavazadlo (batůžek)
- jedno zavazadlo označené celým jménem žáka a nepřesahující hmotnost 20 kg přepravované v zavazadlovém prostoru
- větší svačinu na první den místo oběda
- sportovní oblečení a obuv dle počasí
- jednu kombinaci raději teplého oblečení, které je možné ušpinit, poškodit, natrhnout při pohybu v lese
- lahev na pití
- nepromokavou bundu či pláštěnku
- přezůvky, pyžamo, hygienické potřeby (včetně např. repelent, opalovací krém), ručník, mýdlo
- charakteristickou věc – něco, co často používám, pojí se s mým koníčkem, věc, která mne charakterizuje (a co nikomu zatím neukazuji)
- nutné pravidelné léky, pokud je účastník užívá
Počet oblečení prosím volte s ohledem na zvýšenou spotřebu během sportovních aktivit.
Další potřeby
- časopis nebo knížku, baterku, psací potřeby (pero a pastelky), nůžky, blok, láhev na pití, společenská hra (karty, pexeso apod), sáček na špinavé prádlo,
Na cestu
- malý batůžek s větší svačinou a pitím
- igelitový sáček na případnou nevolnost
Nezapomeňte, že prášky proti nevolnosti se musí dát dítěti 30 minut před odjezdem.
Ostatní věci dle vlastního uvážení – nedoporučujeme brát s sebou drahé předměty (např. notebook, tablet, šperky atd.).
Co se týče mobilních telefonů, velmi oceníme, pokud si je žáci nechají doma a budou se plně věnovat adaptačnímu programu.
Pevně věříme, že si žáci, učitelé i lektoři kurz společně užijí.
Vedení školy
Školní řád
Vážení rodiče, zákonní zástupci,
s účinností od 01.09.2024 má naše škola zaktualizovaný školní řád. Najdete ho také v menu - Žáci a rodiče - Administrativa - Dokumenty.
Přejeme našim žákům úspěšný začátek nového školního roku 2024/2025.
Vedení školy
Sloučení koncových hodin ve šk. roce 2024/2025 - zkrácení vyučování
Vážení zákonní zástupci,
rádi bychom vás informovali o sloučení hodin a s tím souvisejícím zkrácením konce vyučování o přestávku (10 minut). Tato změna se týká tříd v tabulce níže. Platnost změny konce vyučování od 4.9.2024 do konce školního roku.
Vedení školy