• Novinky

  • Novinky

          • Výběr povinně volitelného předmětu v 8. a 9. ročníku 
            • Výběr povinně volitelného předmětu v 8. a 9. ročníku 

            • Vážení rodiče, zákonní zástupci,

              ve školním roce 2025/2026 jsme pro žáky 8. a 9. ročníků připravili nabídku deseti povinně volitelných předmětů (anotace pod příspěvkem) s dotací 2 výukové hodiny 1x / 14 dnů. Cílem těchto předmětů je pomoci žákům při volbě jejich dalšího kariérového směřování, zejména na střední školy a učiliště, a to praktickými zážitky a zkušenostmi.

              Jak bude volba probíhat? 

              • V úterý16.9. proběhne prezentace povinně volitelných předmětůpro všechny žáky 8.a9. ročníku (7.a8.vyučovacíhodinu), kdesekaždý žák seznámí stématy ivyučujícími PVP.   
              • Na základě této prezentace a anotací (viz níže) je nutné vyplnit formulář, který zveřejnímeve středu 17.9.(v novinkách nawebových stránkách školy).Při rozřazování hraje roli také naplněnost kapacity jednotlivých seminářů a přihlédneme také k dřívějším výsledkům žáků ve výuce.Žákům, odkterých neobdržíme odpověď, bude určen předmět dle volné kapacity. 
              • 23.9. se zdůvodu rozřazování žáků dle formuláře výuka PVPruší. 
              • Žáci 9. ročníku se nemohou přihlašovat na stejný PVP, který absolvovali v minulém roce. Není tedy možné absolvovat stejný předmět dvakrát (opakoval by se shodný vzdělávací obsah jako v minulém roce). Cílem PVP je seznámit se s různými obory, což žákům napomůže při volbě budoucího zaměření a výběru střední školy.  

               

              Budou žáci opět zpracovávat závěrečné práce a prezentace na konci školního roku? 

              • Ano, i v tomto školním roce budou žáci zpracovávat závěrečnou práci, avšak dochází ke změně – práce bude v menším rozsahu než v předchozích letech. 

              • Nově budou žáci připravovat také poster, který jim poslouží jako podklad při obhajobě závěrečné práce.  
              • Zveřejnění pokynů k vypracování závěrečné práce plánujeme opět na říjen, aby žáci měli dostatek času na přípravu a konzultace. Práci s Microsoft Wordem a orientaci v šabloně si žáci budou moci prakticky vyzkoušet a procvičit v rámci hodiny informatiky, kde zároveň získají podporu pro postupné vypracování závěrečné práce. 

              • Cílem závěrečné práce zůstává propojování znalostí z více předmětů (např. INF, ČJ + PVP), rozvoj schopnosti pracovat na dlouhodobém úkolu i rozvíjení prezentačních a organizačních dovedností. 

              Děkujeme za Vaši podporu a spolupráci.

              Vedení školy

               

              ANOTACE 

              Angličtina naplno(Mgr. Zuzana Beňa) 

              Tento předmět je zaměřen na rozvoj praktických dovedností v anglickém jazyce, se zvláštním důrazem na konverzaci. Žáci se budou zlepšovat v plynulosti, správnosti, výslovnosti a rozšiřování slovní zásoby prostřednictvím různorodých aktivit, jako jsou debaty, simulace situací z reálného života a poslech autentických materiálů. Výuka rovněž zahrnuje gramatická cvičení a nácvik písemného projevu, ale jeho hlavním cílem je posílit schopnost efektivně komunikovat v angličtině v každodenních i profesních situacích.    

              Tvůrčí psaní a literatura(Mgr. Zuzana Zmrhalová) 

              Výuka je určena nadšeným čtenářům a možná budoucím spisovatelům. Seznamuje a prohlubuje povědomí o různých slohových útvarech, literárních žánrech se zaměřením na vlastní tvorbu. Žáci si vyzkouší vystavět napínavý příběh se zajímavým hrdinou, budou hledat paralely s již existujícími autory a díly. Bude poskytnuto mnoho zdrojů inspirace, i ve spolupráci a využitím AI. Během výuky bude nabídnuta i ochutnávka ze světa dramatu, komiksu, v neposlední řadě i neotřelé poezie. Součástí výuky bude návštěva Muzea literatury v Praze, nabízí se i úzká spolupráce s knihovnou v Mukařově a Říčanech. Čtenářská gramotnost, porozumění textu, výběr podstatné informace jsou dovednosti, které žáci využijí po celou dobu své pracovní kariéry.

              Trénink komunikačních dovedností(Mgr. Zuzana Kadeřábková) 

              V tomto předmětu se žáci naučí formou workshopůpokročilejšíkomunikační techniky, dovednosti astrategie. Trénink se bude věnovat nácviku tzv. softskills, „měkkých dovedností“, mezi které patří:komunikace aefektivní navazování kontaktů, řešení konfliktů, zásady přijímání audělování zpětné vazby, vyjednávání, asertivita, prezentační dovednosti,tzv.timemanagement, ale také základy psychohygieny, práce svlastními emocemi.Tento předmět je určen pro žáky,kteří směřují nastřední apozději navysoké školy. Žáky se zájmem o studia humanitních oborů jako je pedagogika, psychologie, sociální služby. Žáky, kteří by chtěli být v budoucnu například učitelé, vychovatelé, lékaři, vedoucí pracovníci, manageři.  

              Matematicko-fyzikální seminář(Ing. Michaela Švarcová) 

              Matematicko-fyzikální seminář rozvíjí a prohlubuje abstraktní, logické a analytické myšlení. Zaměřuje se na řešení složitějších slovních úloh, propojuje dovednosti a znalosti z matematiky a fyziky příslušného ročníku. Věnuje se řešení nestandardních aplikačních úloh a problémů. Seminář bude probíhat zvlášť pro 8. a zvlášť pro 9. ročník. 

              Lesní přírodovědci (Ing. Hana Bartáková Ph.D., MBA, Ing. Petr Šenfeld) 

              Tento předmět zavede žáky do světa lesních dobrodružství, kde se spojí zábava, poznání a nové dovednosti. Během školního roku budou žáci zkoumat zajímavé jevy v přírodě a získají znalosti, které jim pomohou lépe pochopit lesní ekosystémy a složitý svět přírody kolem nás. Žáci se budou učit nejen o lesních zvířatech a rostlinách, ale také budou zkoumat problematiku myslivosti a ochrany přírody. Předmět je vhodný pro všechny zvídavé žáky, kteří mají zájem o přírodu a chtějí se dozvědět více o lesních ekosystémech. Je ideální pro ty, kteří se zajímají o studium humanitních oborů, jako jsou ekologie, biologie, ochrana životního prostředí, ale také pro žáky, kteří by rádi chápali význam a fungování lesů ve společnosti. Předmět je vhodný pro všechny, kteří si chtějí osvojit znalosti, které mohou uplatnit v praxi. Myslíte si, že stromy jsou schopny vzájemné komunikace a propojení? Objevte odpověď na tuto záhadu a mnoho dalších tajemství lesního světa. Stanete se skutečnými lesními přírodovědci, kteří nejen rozumí, chrání a ctí kouzlo lesa, myslivosti a škůdců, ale také jsou schopni tyto znalosti v praxi aplikovat.     

              Ekologie a krajinářství(Mgr. Radoslava Kulhánková, František Polesný) 

              Tento předmět navazuje na poznatky získané především ve výuce přírodopisu ale i z jiných předmětů. Podává základní informace o fungování přírody, rozvijí přírodovědné smýšlení, formuje u žáků zodpovědný vztah ke společnosti a k životnímu prostředí, umožňuje rozvoj praktických zkušeností a jejich propojení s teorií. Je i návodem pro výběr budoucího povolání. Předmět je realizován především v přírodě a v okolí školy, v učebně nebo na vycházkách. Mezi hlavní metody a formy práce patří samostatná práce a skupinová práce s využitím laboratorního vybavení (mikroskop, lupa, lab. sklo, atlasy, klíče, mikroskop, lupa, pracovní listy), využití badatelské metody, spolupráce se zahradníkem. Předmět Ekologie a krajinářství se zaměří na rozvoj vztahů mezi organismy a životním prostředím při výuce v Parku Kaštánka a v Mokřadech Žernovka.

              Ateliér(Mgr. NikolaBitalová) 

              Ateliér je koncipovaný jako výtvarná dílna s přesahem do multimediálních technologií. Předmětem výuky je řemeslné zvládnutí základních výtvarných technik - kresba, malba, grafika a jejich další rozvíjení v digitálním procesu. V součinnosti s teorií dějin umění směřuje žáky k estetickému vnímání světa a jeho vlastní, osobité výtvarné interpretaci s ohledem na možnosti individuální realizace.   

              Devatero řemesel(Ing. Petr Šenfeld) 

              V rámci předmětu se žákům představí několik tradičních řemesel formou výroby drobných výrobkůz různých materiálů (dřevo, sklo, kov, plast, nátěrové hmoty atd.). Práce se bude odvíjet dle ročního období apotřeb školy (úprava aoprava areálu školy, tematická výzdoba školy, péče orostliny atd.). Výuka bude zaměřena narukodělnost,zlepšení jemné motoriky apřípravu nadalší povolaní řemeslného směru.   

              Sportovní alchymie(Jiří Řemenář, David Volenec) 

              Tento předmět bude obsahovat všeobecný náhled do prostředí sportu. Žáci budou poznávat v průběhu roku spojitosti a zásady v životě sportovce. Výuka bude probíhat také praktickou formou v areálu naší školy, kde si žáci budou aktivně získávat své zkušenosti v praxi. Dále se seznámíme s rolí trenéra a sestavováním tréninkových jednotek. Předmět je vhodný pro individuální a kolektivní sportovce, ale také pro žáky, které sport zajímá a naplňuje. Návazností na tento předmět může být studium sportovního managementu na středních školách a studium trenérských licencí.

               

          • Sloučení koncových hodin ve šk. roce 2025/2026 - zkrácení vyučování
            • Sloučení koncových hodin ve šk. roce 2025/2026 - zkrácení vyučování

            • Vážení zákonní zástupci,  

                         rádi bychom vás informovali o sloučení hodin a s tím souvisejícím zkrácením konce vyučování o přestávku (10 minut). Tato změna se týká tříd v tabulce níže. Platnost změny konce vyučování od 10.9.2025 do konce školního roku.  

              Vedení školy 

          • Informace k přivítání prvňáčků a nulťáčků 8.9.2025
            • Informace k přivítání prvňáčků a nulťáčků 8.9.2025

            • Vážení rodiče, zákonní zástupci, prvňáčků a nulťáčků, 

              !!! POZOR ZMĚNA !!! – Vzhledem k stále probíhající výstavbě dočasné kontejnerové přístavbyúpravám před NB se žáci 1. ročníku, přípravné třídy a jejich rodiče/ zákonní zástupci shromáždí v pondělí 8.9. v prostoru před místní Sokolovnou. Zde proběhne slavnostní uvítání a zahájení povinné školní docházky (v případě chladnějšího počasí s tím počítejte při volbě oblečení; v případě nepříznivého počasí proběhne uvítání ve třídách). Pro parkování prosím využijte vyhrazený prostor na charitní louce a v tento den neparkujte v ulici Sportovní. 

              Děkujeme a těšíme se na osobní setkání.

              Ing. Daniel Barták, MBA, ředitel školy

          • Pohyb v areálu školy od 8.9.2025
            • Pohyb v areálu školy od 8.9.2025

            • Vážení rodiče, zákonní zástupci, 

              vzhledem k probíhající výstavbě kontejnerů je vjezd doareálu školy doodvolání uzavřen. Potuto dobu budeumožněno parkování nacharitní louce naproti hlavnímu vjezdu doareálu školy.Pro vstup do budov školy jsou určeny vyznačené koridory pro pěší. Přístup bude z ulice U Zelené cesty (směrem k charitní louce), z ulice Školní (od autobusové zastávky) ataké od fotbalového hřiště. Prosíme, využívejte je, buďte obezřetní vzhledem k pohybu stavebních strojů v areálu školy a nevstupujte mimo vyhrazené cesty.   

              Děkujeme zapochopení  

              Vedení školy  

          • Školní řád
            • Školní řád

            • Vážení rodiče, zákonní zástupci, 

              s účinností od 02.09.2025 má naše školazaktualizovaný školní řád – doplnění se týká bodů 2.2.2 část b) a 3.2.1 část u). Najdete ho také v menu - Žáci a rodiče - Administrativa - Dokumenty.  

              Přejeme našim žákům úspěšný začátek nového školního roku 2025/2026. 

              Vedení školy 

          • Bližší informace k umístění tříd z SB od září 2025
            • Bližší informace k umístění tříd z SB od září 2025

            • Vážení rodiče, 

              jak jsme již zmínili v předchozí novince, výstavba nové kontejnerové přístavby se potýká s komplikacemi s kolaudací v oblasti požární odolnosti. Museli jsme tedy hledat náhradní prostory, abychom mohli zajistit plynulý chod výuky od 8.9.2025. Ve spolupráci s obcí a místními institucemi se podařilo najít řešení v podobě několika prostor rozmístěných po Mukařově i v Babicích. 

              Uvědomujeme si, že tato situace není jednoduchá pro nikoho z nás. Věříme, že díky těmto opatřením bude možné udržet výuku v co nejstandardnější podobě, dokud nebude k dispozici nové zázemí. 

              Dočasné rozmístění tříd: 

              • Třída v detašovaném pracovišti v Babicích: třída 3.A 
              • Konferenční místnost u SDH Mukařov: třída 4.A a 4.B 
              • Kulturní a komunitní centrum Mukařov: třída 4.C 
              • Školící místnost – Restaurace U Kostela: třída 5.A 
              • Zasedací místnost OÚ Mukařov: třída 5.B 
              • Odborná učebna v NB (dílny): třída 5.C 
              • Odborná učebna v NB (HV): třída 6.A 

              Bližší informace Vám zašlou paní třídní učitelky prostřednictvím školního informačního systému EDUPAGE.

              Děkujeme Vám za spolupráci a podporu. Víme, že pro všechny jde o náročnější období, ale věříme, že společnými silami zvládneme toto dočasné řešení a dětem zajistíme bezpečné a klidné prostředí pro učení. 

              Vedení ZŠ Mukařov 

               

          • Uzavření vjezdu do areálu školy, parkování v době prvních školních dní, pohyb po areálu školy
            • Uzavření vjezdu do areálu školy, parkování v době prvních školních dní, pohyb po areálu školy

            • Vážení rodiče, zákonní zástupci,  

              vzhledem k probíhající výstavbě kontejnerů je vjezd do areálu školy do odvolání uzavřen. Po tuto dobu bude umožněno parkování na charitní louce naproti hlavnímu vjezdu do areálu školy.Pro vstup do budov školy jsou určeny vyznačené koridory pro pěší. Přístup bude z ulice U Zelené cesty (směrem k charitní louce) anebo od fotbalového hřiště. Prosíme, využívejte je, buďte obezřetní vzhledem k pohybu stavebních strojů v areálu školynevstupujte mimo vyhrazené cesty.  

              Děkujeme za pochopení 

              Vedení školy 

          • Ředitelské volno 30.10. a 31.10.2025
            • Ředitelské volno 30.10. a 31.10.2025

            • Vážení rodiče a zákonní zástupci,

              rádi bychom vás informovali, že na čtvrtek 30.10. a na pátek 31.10.2025 je z provozních důvodů vyhlášeno ředitelské volno.  Toto volno následuje po podzimních prádzninách. V tyto dny dojde k přerušení provozu školní družiny.

              Děkujeme za pochopení.

              Ing. Daniel Barták, MBA, ředitel školy

          • Informace k umístění tříd ze staré budovy od září 2025
            • Informace k umístění tříd ze staré budovy od září 2025

            • Vážení rodiče, zákonní zástupci,

              jak již víte, v areálu školy probíhá výstavba dočasné kontejnerové přístavby, která částečně nahradí starou budovu naší školy. V přístavbě bude umístěno 8 tříd, kabinety a zázemí sekretariátu.

              Stavba intenzivně pokračuje, avšak v souvislosti s kolaudací a požární odolností se objevily komplikace. Je proto pravděpodobné, že k 8. 9. 2025 nebude přístavba zkolaudována. Z tohoto důvodu musíme po nezbytně nutnou dobu využít náhradní prostory pro výuku.

              Jedná se o následující náhradní prostory:

              • třída v detašovaném pracovišti v Babicích
              • odborné učebny v nové budově školy
              • zasedací místnost OÚ Mukařov
              • KKCM
              • konferenční a školící místnost u Sboru dobrovolných hasičů Mukařov
              • malý sál v tělocvičně
              • školící místnost v Restauraci U Kostela

              Veškeré informace budou zveřejněny v příštím týdnu zvlášť pro každou třídu, které se změna dotkne. Děláme maximum pro to, aby byl vzdělávací proces narušen co nejméně.

              Děkujeme všem, kteří ochotně nabídli prostory pro výuku. A také za projevenou podporu a pochopení v této mimořádné situaci.

              Ing. Daniel Barták, MBA, ředitel školy

               

          • Harmonogram začátku šk. roku 2025/2026
            • Harmonogram začátku šk. roku 2025/2026

            • Vážení rodiče, zákonní zástupci,  

              protože se přiblížil začátek nového školního roku, představujeme vám níže organizaci jeho začátku. Školní rok započne dle plánu 8.9.2025, jak jsme již na konci školního roku 2024/2025 avizovali.

              Pondělí 1.9.- pátek 5.9.

              Bude realizováno tzv. přiměřené zabezpečení pro zájemce z 1.stupně, a to od 7:50 do 17 hodin (přihlašování proběhlo formou dotazníku na konci školního roku, u nově přestupujících žáků 1.stupně průběžně), standardní výuka tedy neprobíhá a nebude v provozu ranní družina. Zákonným zástupcům budou informace zaslány emailem nebo přes informační systém Edupage.

              Školní jídelna je v provozu (více informací ZDE).

              Pondělí 8. září

              Žáci 1. ročníku, přípravné třídy a jejich rodiče / zákonní zástupci 

              • se shromáždí v pondělí 8.9. !!! POZOR !!! v 9:05 !!! POZOR !!! před vstupem do nové budovy, kde proběhne slavnostní uvítání a zahájení povinné školní docházky (v případě chladnějšího počasí s tím počítejte při volbě oblečení; v případě nepříznivého počasí budete směřováni na jiné místo); následně se přesunou se svými třídními učitelkami do učeben,  
              • v 1.ročníku následně žáčci obdrží od školy "výbavu pro prvňáčka", opatřete proto své prvňáčky školní taškou (aktovkou), aby si mohli věci odnést,
              • žáci přípravné třídy budou mít školní výbavu připravenou ve třídě (neodnášejí si ji), 
              • po skončení přivítání dětí ve třídě si žáky na nezbytně nutnou dobu převezmou paní vychovatelky, mezitím třídní učitelky seznámí rodiče s potřebnými informacemi, poté si rodiče své děti vyzvednou ze školy,
              • žáci přihlášení ke školnímu stravování obdrží od svých třídních učitelů čip do školní jídelny, ti, co jsou přihlášeni k přiměřenému zabezpečení, si mohou čip vyzvednout již od 25. 8. 2025 přímo ve školní jídelně. Za čip se hradí poplatek ve výši 120 Kč – prosíme, připravte si přesnou částku.

              Žáci 2. - 9. ročníků

              • po slavnostním zahájení nového šk. roku v 8:10 v kmenových třídáchprobíhají do 11:50 h. třídnické hodiny s třídními učiteli jednotlivých tříd,
              • žákům budou oznámeny rozvrhy na 1. pololetí (změny vyhrazeny) a seznámí se se školním řádem,
              • v tento školní den se nepřezouvají, šatnami pouze procházejí,
              • žákům 7.r. bude oznámeno zařazení do skupiny pro 2. cizí jazyk,
              • školní družina i školní jídelna jsou v provozu,
              • vzhledem k jednotnému konci všech ročníků obou stupňů může dojít k prodlevám při výdeji stravování ve šk.jídelně,
              • rozmístění tříd bude ještě upřesněno.

              Od úterý 9.září

              • probíhá výuka ve všech ročnících dle rozvrhů,
              • od tohoto dne se již všichni žáci přezouvají, příp. odkládají oblečení v šatnách,
              • rodič žáka 1. ročníku a přípravné třídy mu může pomoci v šatně a doprovodit ho do třídy, kde se s ním rozloučí a opustí školu (tato pomoc je pro rodiče žáků a zákonné zástupce možná do pátku 12.9., v následujícím týdnu se již s dítětem rozloučí před školou).

              Těšíme se na společné školní zážitky. :-) 

              Vedení školy 

          • Stanovení úplaty za zájmové vzdělávání ve školní družině od 1.9.2025
            • Stanovení úplaty za zájmové vzdělávání ve školní družině od 1.9.2025

            • Vážení rodiče, zákonní zástupci, 

              rádi bychom vás informovali, že od 1.9.2025 stanovuje zřizovatel školy (dle § 123, odst. (4) zákona č. 561/2004 Sb.) výši úplaty za zájmové vzdělávání ve školní družině na 600 Kč měsíčně (3 000 Kč za pololetí). 

              Hlavním důvodem tohoto kroku je pokrytí rostoucích nákladů na provoz družiny, zejména vyšší ceny materiálu, pomůcek a plánovaných aktivit pro děti. Snažíme se neustále zkvalitňovat program a aktivity, aby vaše děti trávily odpoledne v příjemném prostředíVýše úplaty za školní družinu nebyla v uplynulých několika letech zvyšována, a přestože došlo k výraznému růstu nákladů, úplata zůstávala stejná.  

              Více informací o školní družině pod odkazem ZDE. 

              Těšíme se na naše žáky v novém školním roce! 

              Ing. Daniel Barták, MBA 

              Ředitel školy 

          • Přihláška ke stravování ve školním roce 2025/2026
            • Přihláška ke stravování ve školním roce 2025/2026

            • Vážení rodiče, zákonní zástupci, milí strávníci, 

                      prázdniny jsou v druhé polovině a s blížícím se začátkem nového školního roku je zapotřebí provést také nové přihlášení ke školnímu stravování pomocí elektronického formuláře (odkaz níže). Tento úkon je nutný z důvodu výkaznictví počtu přihlášených strávníků v novém školním roce. 

               

              Připravili jsme pro Vás souhrnný text na stránce šk. jídelny. Systém objednávání zůstává stejný s výjimkou: 

              • Po 25. dni bude jídelníček uzavřen (kromě srpna, kdy je prodloužen výběr obědů do 28.8.2025) a všem žákům, kteří neprovedli výběr bude automaticky objednán oběd č.1. do výše hotovosti na kontu. V případě, že obědy nechcete přihlašovat automaticky – nutno nahlásit vedoucí školní jídelny, která nebude obědy přihlašovat. 

              Co musím jako rodič udělat, aby moje dítě mohlo od září navštěvovat školní jídelnu? 

              • Do 25.8.2025 vyplnit formulář (odkaz ZDE) a do 25.8. provést platbu dle instrukcí na webových stránkách jídelny (odkaz ZDE) 

              • Co když moje dítě teprve od 8.9.2025 nastupuje do přípravné nebo první třídy? 
              • Na e-mailovou adresu, kterou jste uvedli v přihlášce k zápisu, obdržíte variabilní symbol a informace k provedení platby (e-mail bude zaslán p. vedoucí jídelny nejpozději do 19.8.2025). Pokud e-mail neobdržíte, kontaktujte vedoucí školní jídelny na tel. čísle 733 179 457. Následně je nutné nejpozději do 25.8.2025 vyplnit formulář (odkaz ZDE) a do 25.8. provést platbu dle instrukcí v obdrženém e-mailu. 

              • Prvňáčkům (resp. rodičům) vydá čip proti platbě (mějte přesně 120,-) třídní učitelka 8. září 2025

              Co když moje dítě bude využívat přiměřeného zabezpečení v týdnu od 1.9. - 5.9.2025? A mám zájem o zajištění stravování mého dítěte? 

              • Stravování je zajištěno od 1.9.2025 k výběru budou 2 jídla. Čip je možné zakoupit od 25.8. u vedoucí školní jídelny v čase od 7:00 - 12:00. Vstup bude umožněn bočním vchodem do školní jídelny u TJ Sokol. Nezapomeňte také provést platbu do 25.8.2025.

              Ať Vám i v novém školním roce chutná! :-)

               

              Ing. Daniel Barták, MBA  

              ředitel školy

          • Rozdělení prvňáčků do tříd ve šk. roce 2025/2026
            • Rozdělení prvňáčků do tříd ve šk. roce 2025/2026

            • Vážení rodiče, zákonní zástupci, 

              ve školním roce 2025/2026 se budeme s prvňáčky setkávat ve třech prvních třídách v Mukařově. Do které z tříd je zařazeno Vaše dítě, najdete v tabulce níže - žáci jsou uvedeni pod registračními čísly, která jste obdrželi při registraci k zápisu.  

              K rozdělování žáčků jsme přistupovali zodpovědně a brali jsme v potaz spoustu faktorů. Jméno třídní učitelky se dozvíte při slavnostním zahájení školního roku 8.9.2025. To proběhne v 9:05 hodin, kde se v případě příznivého počasí společně shromáždíme před novou budovou, kdyby počasí nepřálo, pak přivítání proběhne v kmenových třídách v kontejnerové přístavbě.

              Zároveň v tento den proběhne pro rodiče žáků prvních tříd (a přípravné třídy) informační schůzka. 

              Další podrobnosti k organizaci zahájení školního roku zveřejníme na webových stránkách školy v průběhu následujících týdnů. 

              Přejeme radostné a pohodové prázdninové dny!

              Ing. Daniel Barták, MBA

              ředitel školy

          • Rekonstrukce staré budovy – nově zjištěný stav a další kroky
            • Rekonstrukce staré budovy – nově zjištěný stav a další kroky

            • Vážení rodiče, vážení zákonní zástupci,  

              dovolte nám, abychom vás informovali o aktuálním vývoji rekonstrukce staré budovy v areálu ZŠ Mukařov. Během probíhajících prací byly na základě destruktivních zkoušek, které bylo možné provést až po úplném vyklizení objektu, odhaleny závažnější problémy se statikou stavby, než jaké ukazovaly dosavadní průzkumy.  

              Z tohoto důvodu byly práce na vnitřní rekonstrukci dočasně pozastaveny. V současné době intenzivně spolupracujeme s projektanty a odborníky na dopracování řešení, které zajistí bezpečnost a dlouhodobou stabilitu budovy.  

              Vzhledem k nově zjištěnému stavu nebude možné dokončit rekonstrukční práce do konce letošních prázdnin, jak bylo původně plánováno. Jsme si vědomi, že tato skutečnost přináší komplikace, a velmi nás to mrzí. 

              Na zajištění prostor pro výuku usilovně pracujeme, a to následovně:  

              • Poptáváme pronájem dočasné kontejnerové stavby, kde budou dočasně umístěny učebny ze staré budovy. Tato kontejnerová stavba bude umístěna na pozemku v areálu školy. 
              • Máme navrženy k této stavbě přípojky vody, elektro a kanalizace.  
              • Povolení provizorní stavby je zkonzultováno se stavebním úřadem tak, aby se stavba v září zprovoznila. 

              Níže v bodech je uvedena časová osa záměru rekonstrukce objektu budovy:  

              • 2020 – vznikl záměr rekonstrukce budovy (na konci roku 2020 bylo vypsáno výběrové řízení na projektanta).
              • 4/2021 - byla provedena a předána projektová dokumentace. O skutečnosti, že stará budova školy prošla roku 1982 havárií a následnou sanací, byl statik informován a seznámen včetně fotodokumentace.  
              • 7/2021 - proběhlo vydání stavebního povolení Stavebním úřadem Říčany.  
              • 2022–2023 - hledání finančních prostředků pomocí dotačních výzev. 
              • 2023 - na základě kontroly HZS bylo v objektu staré budovy objednáno u stejného autorizovaného projektanta dopracování požárně bezpečnostní části. 
              • 2024 - proběhlo výběrové řízení na zhotovitele stavby a v červnu 2024 byla podepsána smlouva o dílo.  
                • 1. etapa – zateplení střechy a fasády budovy (proběhlo v létě 2024, z časových důvodů pro získání dotace a v rámci úspor energ byla upřednostněna tato méně časově náročnější etapa před rekonstrukcí vnitřních instalací).  
                • 2. etapa – vnitřní instalace – elektro, vzduchotechnika, slaboproud. Naplánována na letošní prodloužené letní prázdniny.   
              • 3/2025 posouzení stavu stropu v 1PP stavebnětechnickým průzkumem. Po konzultaci se stavebním úřadem jsme neprodleně zadali stavebnětechnický průzkum celé budovy. Z tohoto průzkumu vyplynulo, že nelze stávající konstrukce zatížit dalším zařízením. Byl vyzván projektant, aby doplnil projekt o roznášecí konstrukce tak, aby jej bylo možno zrealizovat. Po dalších jednáních u něj bylo objednáno dopracování a aktualizace dalších částí projektu, vč. statické části. 
              • 7/2025 - destruktivními zkouškami bylo zjištěno, že statický stav budovy je horší, než zjistil stavebně technický průzkum budovy – během školního vyučování nebylo možno provádět fyzické sondy do konstrukcí, nebylo tedy možné zjistit tuto skutečnost dříve. 
              • Stav statiky budovy je třeba řešit komplexně.  

              Závěrem bychom vás chtěli ujistit, že i přes komplikace děláme maximum pro to, aby byl nový školní rok zahájen plynule a v důstojných podmínkách.  

              Děkujeme vám za vaši trpělivost, pochopení a podporu, která je v této náročné situaci pro nás velmi cenná.  

              Věříme, že rekonstrukce nakonec přinese bezpečné, moderní a příjemné prostředí pro naše děti i zaměstnance. O dalším vývoji vás budeme průběžně informovat. 

               

              Za zřizovatele Ing. Hana Zákoucká, starostka obce Mukařov 

              Za ZŠ Mukařov Ing. Daniel Barták, MBA, ředitel 

          • Doporučená výbava prvňáčků
            • Doporučená výbava prvňáčků

            • Vážení rodiče, zákonní zástupci, budoucích prvňáčků,

              rádi bychom vás seznámili se seznamem pomůcek pro prvňáčky. Seznam je rozdělen na dvě části, abyste věděli, co bude dětem pořizovat škola a co tedy nemusíte shánět Vy. Učebnice a pracovní sešity pro prvňáčky zajišťuje a hradí škola. 

              Další bližší podrobnosti se dozvíte na 1. třídní schůzce dne 8.září 2025 (po uvítání prvňáčků). Prosíme, abyste průběžně sledovali web školy, kde budou během měsíce srpna umístěny informace o průběhu začátku školního roku. 

              A) Pomůcky, které pořídí škola 

              • grafitové tužky 
              • pastelky 
              • gumovací pryž 
              • ořezávátko se zásobníkem 
              • mazací tabulka 
              • popisovače na mazací tabulku 
              • fixy 
              • malé pravítko 
              • nůžky zakulacené 
              • sešity (20 a 16 mm linka) 
              • sešity s pomocnými linkami 
              • úkolníček 
              • sada školních písmen a číslic 
              • ubrus 
              • podložka na modelování 
              • permanentní fix černý 
              • vodovky 
              • kelímek na vodu 
              • štětce – sada 
              • hadřík 
              • voskovky 
              • plastelína 
              • tuhé lepidlo 
              • lepicí páska 
              • barevné papíry měkké – sada 

              …………………………………………….. 

              • tempery – sada – pro třídu 0,5 l 
              • černá tuš – do dvojice 
              • paleta na barvy – do dvojice 
              • přírodní provázek – 5 balíčků 
              • tekuté lepidlo – velké balení 
              • špejle – 10 balíčků/třída 
              • krepové papíry – sada/třída 
              • čtvrtky A4, A3 

              B) Doporučená výbava, kterou si pořizuje žák (rodina) 

              Všichni 

              • aktovka 
              • penál 
              • přezůvky
              • podsedák na židli  
              • cvičební úbor – tričko, trenýrky/šortky, tepláková souprava, sálová obuv (tenisky, cvičky apod.) + tenisky na hřiště 
              • papírové kapesníky v krabici 
              • obaly na učebnice a sešity 
              • blok náčrtníku A4 
              • krabička + látkový ubrousek na svačinu + láhev na pití 
              • zástěra nebo košile na převlečení 
              • tenisový míček a švihadlo 
              • kufřík na VV (klasický, krabice se nevejdou) 

              Až po dohodě s třídní učitelkou 

              • desky na písmenka a číslice 
              • pero 

              Těšíme se na budoucí prvňáčky. :-) 

              Ing. Daniel Barták, MBA

              ředitel školy

          • Informace pro rodiče žáků přípravné třídy
            • Informace pro rodiče žáků přípravné třídy

            • Vážení rodiče, zákonní zástupci, budoucích "nulťáčků",

                         připravili jsme pro vás aktuální informace.

               

              Co byste měli vědět k přípravné třídě? 

              • Přípravná třída je bezplatná. 
              • Hlavním cílem je připravit děti na první ročník základní školy. 
              • Docházka do přípravné třídy se nezapočítává do povinné školní docházky. 
              • Děti se neklasifikují. 
              • Zohledňujeme individuální možnosti – při veškerých činnostech je přihlíženo k věku a schopnostem dítěte. 
              • Výuka trvá pravidelně v pracovní dny od 8.10 – 11.50 hodin (včetně dopolední vycházky). 
              • Děti mají možnost navštěvovat v odpoledních hodinách školní družinu za poplatek, která bude v provozu do 17 hodin. 
              • Oběd je zajištěn ve školní jídelně, hradí ho rodiče stejně jako v mateřské škole. 
              • Dopolední i odpolední svačinku si děti nosí z domova. 

              Co je potřeba udělat před nástupem dítěte do přípravné třídy?

              • Sledujte webové stránky školy, kde v průběhu srpna zveřejníme organizační informace k prvnímu školnímu týdnu.
              • Připomínáme, že oficiální zahájení školního roku 2025/2026 je na naší škole stanoveno na pondělí 8. září 2025.
              • V týdnu od 1. do 5. září bude pro přihlášené děti zajištěno tzv. přiměřené zabezpečení. Přihlášení probíhalo v průběhu června.
              • Dle pokynů školy přihlaste své dítě ke školnímu stravování (do školní jídelny) – informace najdete na školním webu v druhé polovině srpna. 
              • Přihlašování do školní družiny již proběhlo, ale je možné se ještě individuálně domluvit s vedoucí vychovatelkou na případném dodatečném přihlášení v závěru prázdnin (v posledních 14 dnech srpna).

              Co budou děti potřebovat v přípravné třídě? 

              Pomůcky, které pořídí škola a zůstávají ve třídě: 

              • grafitové tužky 
              • pastelky 
              • ořezávátko se zásobníkem 
              • gumovací pryž 
              • mazací tabulka 
              • popisovače na mazací tabulku 
              • fixy 
              • nůžky zakulacené 
              • sešity s pomocnými linkami 
              • úkolníček 
              • ubrus 
              • podložka na modelování 
              • vodovky 
              • kelímek na vodu 
              • štětce 
              • hadřík 
              • voskovky 
              • plastelína 
              • tuhé lepidlo 
              • lepicí páska 
              • barevné papíry měkké 
              • temperové barvy 
              • černá tuš 
              • přírodní provázek 
              • špejle 
              • krepové papíry 
              • čtvrtky A4, A3 

              Doporučená výbava, kterou si pořizuje žák (rodina) 

              • aktovka nebo nějaký školní batoh
              • penál 
              • přezůvky 
              • cvičební úbor v textilním sáčku nebo tašce – tričko, trenýrky/šortky, tepláková souprava, sálová obuv (tenisky, cvičky apod.) + tenisky na hřiště 
              • papírové kapesníky v krabici 
              • 20 ks zakládacích obalů "U" A4 (eurofolií) 
              • krabička + látkový ubrousek na svačinu + láhev na pití 
              • zástěra nebo košile na převlečení 
              • podsedák na židli dle uvážení rodičů 
              • tenisový míček a švihadlo 

              Těšíme se na budoucí nulťáčky. :-)

              Ing. Daniel Barták, MBA

              ředitel školy

          • Prázdninový provoz školy, ztráty a nálezy
            • Prázdninový provoz školy, ztráty a nálezy

            • Vážení rodiče, zákonní zástupci,

              v průběhu prázdnin bude škola pro žáky i rodičovskou veřejnost uzavřena. Ve škole bude probíhat rekonstrukce staré budovy, malování, stěhování apod.

              Pokud nás budete chtít kontaktovat, můžete na e-mailu skola@zsmukarov.cz. S ohledem na to, že prakticky všichni čerpáme dovolenou, počítejte až s 3týdenními lhůtami pro odpovědi.

              Školní telefon bude během letních prázdnin v provozu pouze ve dnech 30.6. - 4.7. a 25.8 - 30.8., vždy od 9:00 do 12:00 hod. Zmeškané hovory nebudou navolávány zpět.

              Nevyzvednutá vysvědčení si bude možné vyzvednout po předchozí domluvě do 4.7. a od  25.8.

              Zároveň prosíme o důkladnou kontrolu Ztrát a nálezů vložených v EduPage. POZOR! Pokud některou z věcí poznáte, nestačí jí jen elektronicky označit, ale je potřeba i vyzvednout. Vyzvednutí je možné max. do pátku 4.7. v čase 9:00 do 12:00 (případně dle telefonické domluvy). Veškeré oblečení (včetně označených, ale nevyzvednutých věcí) bude během prázdnin odvezeno na charitu z důvodu nedostatečných skladovacích prostor. Ať nový školní začneme načisto!

              Přejeme Vám hezké prázdniny!

              Vedení školy

          • Asistent*ka pedagoga
            • Asistent*ka pedagoga

            • Rádi se věnujete dítěti spíše individuálně, vymýšlíte, jak ho dále rozvíjet, pomáháte druhým (učitelům) v jejich práci? Pak je tato pozice vhodná právě pro Vás.
          • Kuchař*ka do školní jídelny
            • Kuchař*ka do školní jídelny

            • Máte zkušenost s prací v jídelně nebo vás tato práce láká? Do kolektivu kuchařek školní jídelny hledáme pracovní posilu na pozici pomocného Kuchaře/Kuchařky.

              Daná pozice obnáší především dohotovování a regeneraci jídel, výdej jídel a další práce v kuchyni spojené s výrobou částí jídel a přípravou svačin.

    • Kontakty

      • Základní škola Mukařov, příspěvková organizace
      • skola@zsmukarov.cz (e-mail pro běžnou komunikaci a ISIC), podatelna@zsmukarov.cz (e-mail pro úřední podání). Přílohy elektronické pošty přijímáme ve formátech .doc/.docx, .xls/.xlsx, .pdf, .pdf/A, .jpg, .png, .odt, .ods. Poškozené či zavirované soubory nebudou přijaty k dalšímu řešení.
      • +420 731 449 243
      • Školní 88, 251 62 Mukařov
        IČ: 70986444
        RED-IZO: 600052265
        ISDS: tqtmp2q (datová schránka)
        251 62 Mukařov
        Czech Republic
      • 2701980426/2010
    • Přihlášení