• Novinky

          • Ředitelské volno 18.11.2022
            • Ředitelské volno 18.11.2022

            • Vážení rodiče, zákonní zástupci,

              dne 18.11.2022 bude z provozních důvodů ředitelské volno navazující na státní svátek 17.11.2022.

              V těchto dnech bude také přerušen provoz šk. družiny a šk. jídelny.

              Mgr. Lukáš Kohoutek, ředitel

          • Přihláška na lyžařský výcvikový kurz pro 8. a 9.ročník
            • Přihláška na lyžařský výcvikový kurz pro 8. a 9.ročník

            • Vážení rodiče, zákonní zástupci,

              pro žáky 8. a 9. ročníku pořádáme lyžařský výcvikový kurz do Špindlerova mlýna.

              Termín: 06. - 10.03.2023

              Doprava: bus od školy

              Ubytování: Hotel ESPRIT *** Špindlerův mlýn (odkaz ZDE)

              Cena:  za 5 dní/4 noci kurzu  celkem 7 750 Kč

              CENA ZAHRNUJE dopravu autobusem k ubytování a zpět, stravování formou plné penze, služby lyžařských instruktorů s certifikátem MŠMT po celou dobu akce, skipas, pojištění klientů u Kooperativa pojišťovny (pojištění trvalých následků úrazem včetně storna)

              CENA NEZAHRNUJE: osobní útraty žáků, lyžařské vybavení

              Pokyny k platbě záloh

              • Cenu je možné zaplatit ve dvou splátkách, a to zálohu ve výši 3 250.- Kč do 31.10.2022 a do 01.12.2022 doplatek 4 500,- Kč, příp. jednou platbou do 31.10.2022 ve výši 7 750,- Kč.
              • Číslo účtu: 2701980426/2010
              • Specifický symbol: 122211 (nutný pro správné připsání platby)
              • Variabilní symbol: 4místné osobní číslo žáka přiřazené školou (jako do školní jídelny nebo dle lístku od třídního učitele)
              • Vzkaz pro příjemce: Jméno a příjmení žáka LVK

              Je možné, že v důsledku zvyšování cen se i cena kurzu může zvýšit, odhadujeme max. +500 Kč/účastník (cena pohonných hmot, energií, skipasů...). Rozdíl ceny bude případně vyúčtován po skončení kurzu.

              Více informací o kurzu naleznete v přihlášce na odkazu níže.

              Pokud byste si nemohli z ekonomických důvodů výjezd pro dítě dovolit, můžete využít dávku mimořádné okamžité pomoci nebo požádat ředitele školy o snížení či prominutí ceny (e-mail: lukas.kohoutek@zsmukarov.cz, žádost je nutné řádně odůvodnit, do předmětu uveďte: Žádost o snížení/prominutí ceny lyžařského výcvikového kurzu).

              Příhlášku vyplňte do 31.10.2022.

              Těšíme se na nová dobrodružství a skvělé zážitky.

          • ISIC
            • ISIC

            • Vážení rodiče, zákonní zástupci,

              rádi bychom Vás informovali, že naše škola vydává svým žákům mezinárodní žákovský průkaz ISIC Školák. Tento průkaz je dobrovolným identifikačním dokladem, který potvrzuje totožnost žáka a jeho příslušnost k naší škole; kromě toho funguje jako mezinárodně uznávaný doklad o školní docházce, akceptovaný ve 130 zemích světa (včetně všech členských zemí EU), a také jako karta využitelná pro zhruba 2.000 různých slev a výhod v ČR.

              Co přináší ISIC Školák vydaný přes naši školu?

              • Funguje jako čipová karta do jídelny.
              • Pro mnohé instituce a veřejné dopravce slouží jako doklad o věku držitele, např. pro získání zlevněného jízdného.
              • Školní průkaz ISIC není potřeba si pořizovat každý rok znovu. Jeho platnost je až pět let od vydání; platnost je také omezena dobou docházky na základní školu.
              • Školní ISIC Školák je levnější! Průkaz stojí jen 350 Kč na celou dobu platnosti (průkaz pořízený mimo školu stojí ročně 500 Kč). V případě ztráty či zničení vystavujeme duplikát za 100 Kč.
              • V ceně průkazu je jeho digitální verze, viz ALIVE APP (Google Play, App Store)

              Co přináší ISIC Školák?

              • Platnost ve 130 zemích světa, více než 125.000 slev po celém světě.
              • Je akceptován dopravci po celé ČR jako potvrzení věku a oprávnění čerpat slevu na jízdném ve výši 50-75 %.
              • Možnost zřízení speciálního celoroční cestovní pojištění UNIQA.
              • Slevy na více než 2.000 místech v ČR:
                • při nákupech, stravování a vzdělávání, v internetových obchodech viz www.isic.cz
                • na vstupném do kulturních institucí
                • na permanentky v lyžařských areálech
                • speciální mobilní tarif od Vodafone
                • na vstupném do světově proslulých kulturně-historických památek
                • v kinech, na koupalištích a dalších zábavních areálech

              NEPŘEHLÉDNĚTE: Jak si průkaz objednat?

              Agendu ISIC na naší škole řeší paní Kociánová na ředitelství školy. Vyplněnou a podepsanou žádost (zákonným zástupcem) Zadost_ISIC_ZS_edit.pdf​​​​​​​ odevzdejte paní Kociánové v kanceláři, nebo třídnímu učiteli.


              Platební podmínky

              Číslo účtu: 2701980426/2010

              Variabilní symbol: 4místné identifikační číslo žáka (jako do školní jídelny)

              Specifický symbol: 91993 (POZOR! nutné pro správné připsání platby)

              Vzkaz pro příjemce: Jméno a příjmení žáka ISIC

              Cena: 350 Kč

              Na e-mail: alena.kocianova@zsmukarov.cz pošlete průkazovou fotografii žáka s informací, že již došlo k úhradě. Doporučujeme použít digitální fotku portrétového typu (lze snadno vyfotit běžným digitálním fotoaparátem nebo mobilem před světlou zdí) nebo zaslat kvalitní sken papírové průkazové fotografie ve formátu jpg. Hotový průkaz s pouzdrem a šňůrkou na krk bude žákům vydán ve škole třídním učitelem.

               

              Mgr. Lukáš Kohoutek
              ředitel

               

               

          • Změna konce výuky 31.10.2022 (Halloween)
            • Změna konce výuky 31.10.2022 (Halloween)

            • Vážení rodiče, zákonní zástupci,

              dne 31.10.2022 proběhne na naší škole již tradičně halloweenský program. Žáci jsou zváni, aby dorazili v tradičních i netradičních kostýmech, zapojí se do výzdoby školy a budou mít pro sebe navzájem připravený zvláštní program, který vznikl ve spolupráci s žákovským parlamentem.

              V této souvislosti dochází 31.10.2022 ke změně konce výuky, a to následovně

              • 1. stupeň končí po 4. výukové hodině
              • 2. stupeň končí po 5. výukové hodině

              Z důvodu společného konce celých stupňů počítejte s tím, že žáci navštěvující školní jídelnu se mohou zdržet ve frontě.

              Mgr. Lukáš Kohoutek, ředitel

          • Ředitelské volno 24. - 25.10.2022 a podzimní prázdniny
            • Ředitelské volno 24. - 25.10.2022 a podzimní prázdniny

            • Vážení rodiče, zákonní zástupci,

              ve dnech 24. - 25.10.2022 bude z provozních důvodů ředitelské volno. Navazují podzimní prázdniny 26. - 27.10.2022státní svátek 28.10.2022.

              V těchto dnech bude také přerušen provoz šk. družiny a šk. jídelny.

              Mgr. Lukáš Kohoutek, ředitel

          • Kurz: Příprava na přijímací zkoušky z M a ČJ
            • Kurz: Příprava na přijímací zkoušky z M a ČJ

            • Vážení rodiče, zákonní zástupci,

              stejně jako v minulých letech budou pod vedením našich pedagožek probíhat kurzy "Příprava na přijímací zkoušky z M a ČJ" určené zájemcům z řad žáků 5. a 9. ročníku, a to od října 2022 do března 2023. Každý kurz zahrnuje 20 lekcí českého jazyka, nebo 20 lekcí matematiky. Je možné přihlásit se na oba dva kurzy. Jedna lekce trvá 60 minut. Náplní přípravy je procvičování vzorových úloh, nácvik zapisování do testovacího archu, hospodaření s časovou dotací při testech, jejich vyhodnocení a rozbor. Používáme úlohy pro jednotné přijímací zkoušky Cermat a další obdobná cvičení. 

              Cena za jeden kurz: 3 500 Kč (M, nebo ČJ)
              Cena za oba kurzy: 6 000 Kč (M a ČJ).

              Platební údaje

              Číslo účtu: 2701980426/2010
              Variabilní symbol: čtyřmístný osobní kód (jako do ŠJ)
              Specifický symbol: 1919
              Vzkaz pro příjemce: jméno a příjmení žáka SŠ

              Částka k platbě
              Dítě navštěvuje 1 kurz: 3 500,- Kč
              Dítě navštěvuje 2 kurzy: 6 000,- Kč

              Minimální počet přihlášených žáků je 10.  Absence žáka se nenahrazují, žák si v tomto případě vyzvedne studijní materiály, které vypracuje dodatečně. Neplnění povinností a nekázeň mohou být důvodem k vyloučení z kurzu bez nároku na vrácení platby. Omluvy zadávejte u jednotlivých vyučujících přes zprávy v Edupage.

              Termíny konání jednotlivých kurzů:

              5. ročník
              M - Mgr. Jana Hanzlíková, pondělí od 14 h
              ČJ - Mgr. Jaroslava Volná, úterý od 14 h

              9. ročník
              M - Ing. Lenka Hejduková, pondělí od 14 h
              ČJ - Ellena Dolejší, DiS., čtvrtek od 14 h

              Začínáme v týdnu od 17.10.2022.

              Online přihláška. Následně proveďte platbu.

              Tým příprav na SŠ

          • Dotazník profesní orientace k volbě studia a povolání
            • Dotazník profesní orientace k volbě studia a povolání

            • Vážení rodiče, zákonní zástupci,

              neví Vaše dítě, kterým směrem se po základní škole vydat? 

              Nabízíme dotazník profesní orientace k volbě studia a povolání. Dotazníkové šetření proběhne u žáků 9. ročníku v nadcházejícím týdnu v rámci školní výuky. Vyplnění dotazníku je dobrovolné. Následně Vám nabízíme možnost konzultace se školní psycholožkou PhDr. Hanou Pucherovou.

              Mgr. Kamila Volíková, vedoucí školního poradenského pracoviště 

          • Stanovisko ředitele k některým dezinformacím o škole
            • Stanovisko ředitele k některým dezinformacím o škole

            • Vážení rodiče, zákonní zástupci, občané Mukařova,

              v posledních dnech a týdnech byla škola vystavena enormnímu tlaku formou anonymních udání a stížností, které byly zasílány Radě obce Mukařov, coby zřizovateli školy, starostovi, zastupitelstvu i kontrolním orgánům. Další dezinformace pak šířilo několik konkrétních osob formou příspěvků na sociálních sítích, e-maily a ústním podáním. Situace vygradovala do té míry, že považuji za svou povinnost seznámit Vás s některými fakty, s nimiž bylo účelově manipulováno v neprospěch školy a jejího vedení. Níže podávám souhrn nejzávažnějších pomluv, se kterými jsem byl konfrontován.

              1. Ze školy odešli učitelé s pedagogickým vzděláním a není zajištěna kvalita výuky

              Od ledna 2021 (tedy po rezignaci bývalé ředitelky) odešlo ze školy 10 učitelů, z toho 6 s VŠ pedagogickým vzděláním a 4 se SŠ vzděláním. Polovina z nich byla rodinně či funkčně svázána s bývalým vedením.

              V následujícím období bylo přijato 21 učitelů, z toho 8 s VŠ pedagogickým vzděláním, 7 s VŠ vzděláním, 4 s Bc. vzděláním, 1 diplomovaný specialista1 se SŠ vzděláním. Z nich odešel pouze 1 s VŠ pedagogickým vzděláním, a to z rodinných důvodů. Dvojnásobný počet učitelů je dán tím, že ve škole bylo vysoké množství tzv. fixních přespočetných hodin (většina učitelů učila více než povinných 22 h/týden), zavedli jsme dělenou výuku anglického jazyka, tandemovou výuku (2 učitelé v hodině) a umožnili práci na částečné úvazky. Z konzultací s jinými řediteli, kteří v obdobném rozsahu měnili systém řízení a organizace práce ve škole, vyplynulo, že v průběhu prvních 3 let po takto zásadní změně zpravidla dochází k přirozené obměně cca. 2/3 sboru.

              2. Zaměstnancům bylo zakázáno navštěvovat lékaře

              S ohledem na to, že u některých zaměstnanců byla zvýšená míra využívání „propustek“ z důvodu návštěvy lékaře v pracovní době (vč. přímé pedagogické činnosti), upozornil jsem všechny zaměstnance na ustanovení zákoníku práce, který jasně stanoví, že návštěva lékaře má přednostně probíhat mimo pracovní dobu (zdůraznil jsem, že zjm. pak mimo výkon přímé pedagogické činnosti, aby nemuselo docházet k suplování a dalšímu přetěžování jiných zaměstnanců). Pokud to není možné, mělo by se jednat o lékaře s příslušnou specializací nejblíže místu výkonu práce (tedy ve většině případů Říčany), a že v případě lékaře, který je dále, MŮŽE být čas nad tuto nezbytně nutnou dobu vč. cesty (tedy orientačně 1 h) vyloučen z náhrady mzdy. Chci zdůraznit, že k odmítnutí náhrady mzdy nikdy nedošlo a že jsem rovnou uváděl příklady, kdy k tomu ani v budoucnu nedojde s ohledem na nedostatečnou kapacitu v regionu či pochopitelné složité životní situace (např. zubař, onkolog…).

              3. Na místa propuštěných vychovatelek byly přijaty nové, protože se jich chtěl ředitel zbavit

              V dubnu 2022 jsem po skončení rozpočtového provizoria obdržel od Krajského úřadu schválený rozpočet, ve kterém svítil indikátor ukazující na příliš vysoký kumulovaný úvazek vychovatelek. Při hlubším zkoumání a rozboru přímé pedagogické činnosti vychovatelek (což je velmi složité s ohledem na slučování oddělení, když žáci odchází atd.) jsem vypočetl, že v naší školní družině je možné „odučit“ nejvýše 220 h, čemuž odpovídá 7,8571 úvazek. V naší školní družině jsem však zdědil (po započtení jednoho nutného nového úvazku pro Babice) 8,19 úvazku, z čehož ještě 0,5357 úvazku nemohly zaměstnankyně odpracovat, protože potřebovaly pravidelně končit dříve (vyzvedávání svých dětí apod.) nebo nechtěly / nemohly chodit do ranní družiny.

              Abych toto dal do souladu, musel jsem přistoupit ke snížení úvazků. V průběhu prázdnin skončil dohodou dvěma vychovatelkám pracovní poměr, tudíž bylo nutné za ně přijmout náhradu (současně musí běžet všech 9 oddělení družiny). Tyto jsem přijal na snížené úvazky, které odpovídají potřebám oddělení, do nichž byly přiděleny, a funkci vedoucí vychovatelky.

              Zbylým 7 zaměstnankyním jsem ihned po návratu z prázdnin situaci vysvětlilvyzval je k dohodě na snížení úvazků tak, aby odpovídaly tomu, co reálně mohou odučit (tedy času mezi koncem vyučování žáků daných ročníků a koncem provozu školní družiny v 17 h a při zohlednění jejich požadavků / přání na konec jejich pracovní doby).

              Protože ani po několika jednáních se zaměstnankyně dohodnout nechtěly, musel jsem přistoupit k provedení organizační změny a dát některým z nich výpověď podle § 52 písm. c) zákoníku práce (s dvouměsíční výpovědní dobou). Zdůrazňuji, že jsem měl zájem si všechny zaměstnankyně ve škole ponechat, ovšem s nezbytným snížením jejich úvazků. Všechny zaměstnankyně, které výpověď dostaly, následující den přešly do pracovní neschopnosti. Tento stav trvá a je důvodem, proč se vychovatelky u žáků neustále střídají nebo je zastupují paní učitelky. Vzniklá situace mě mrzí, bohužel se jedná o další zděděný problém, který jsem musel řešit, byť je velice nepopulární. Současně mě mrzí, že dochází k přetěžování zaměstnanců, kteří se snaží pomoci řešit situaci svými přesčasy atd. Postupně sháníme za dlouhodobě nemocné vychovatelky náhradu, ale s ohledem na běžící výpovědní dobu je to složitá situace.

              4. Dotazník SCIO mapující klima sboru nebyl anonymní, zveřejněny byly jen odpovědi vyhovující vedení školy, ředitel se některým zaměstnancům pomstil za jejich odpovědi

              Dne 04.05.2022 vyslal zástupce ředitele školy Ing. Daniel Barták 3 e-maily adresované 3 cílovým skupinám (učitelé, vychovatelé, asistenti pedagoga) se 3 unikátními kódy (pro každou skupinu jeden), s nabídkou možnosti zúčastnit se anonymního dotazníkového šetření klimatu ve sboru prostřednictví nástroje na portálu společnosti SCIO. Škola obdržela agregované výsledky rozdělené do těchto 3 skupin. Zaměstnanci mohli tento dotazník vyplnit odkudkoli a s ohledem na odpovídání na webových stránkách SCIO, není v technických možnostech školy zjistit, kdo jakým způsobem odpovídal.

              Na provozní poradě pedagogických zaměstnanců školy byly po konzultaci se školní psycholožkou zveřejněny grafy, které reprezentativním způsobem shrnují celou baterii otázek. Na žádost Rady obce jsem nad rámec všech svých povinností poskytl radním celou tuto baterii, aby ověřili, že nedošlo k účelovému výběru odpovědí. Stejný podklad dostali i členové školského výboru obce. A jak bylo na 40. zastupitelstvu obce potvrzeno, do výběru se dostaly nejen reprezentativní odpovědi, ale i ty, které pro vedení školy vyznívaly hůře než jejich alternativy v testové baterii.

              Protože bylo možné uvádět i slovní odpovědi, reagoval jsem směrem k vychovatelkám na sdělení, že nerozumím pedagogice a vzdělávání, poukazem na svou státní zkoušku z pedagogiky a psychologie s červeným diplomem z Univerzity Karlovy, odbornou praxi, konferenční a publikační činnost a výsledek konkurzu na ředitele ZŠ, kde jsem se umístil se značným bodovým náskokem před ostatními uchazeči. Za normálních okolností bych se tímto „nechlubil“, ale pokud je zpochybňována kompetence ředitele školy v oblasti pedagogiky, považuji za nutné ji doložit.

              5. Ředitelna je nedobytná pevnost a ředitel se zaměstnancům mstí, pokud s něčím nesouhlasí

              S ohledem na 80 zaměstnanců školy máme nastavený systém, kdy je k projednání složitějších záležitostí vhodné domluvit si předem schůzku. Nicméně i přesto, jak bylo potvrzeno zaměstnanci školy na 40. zastupitelstvu obce Mukařov (ZOM), pokud je to jen trochu možné, mají zaměstnanci možnost se mnou operativně řešit své záležitosti – většinou mám otevřené dveře a když je mi zima nebo se potřebuji soustředit a mám zavřeno, na zaklepání se zpravidla od práce odtrhnu a věnuji se řešení jejich potřeb (a to jak od členů vedení, učitelů, vychovatelek, asistentů, školníků, kuchařek i uklízeček).

              Pro pedagogické zaměstnance máme zavedený měsíční report činností s prostorem pro zpětnou vazbu vedení. Zpětnou vazbu pravidelně vyhodnocujeme a někdy ihned, jindy postupně zapracováváme podněty do řízení školy. A opět, jak zaznělo na 40. ZOM, i když někdo, cituji dotyčnou kolegyni: „prudí“, hledáme řešení a nijak se to nepromítá do odměňování, kdy se striktně řídím doloženými výsledky, kvalitou práce a rozpočtovými možnostmi. Bohužel je skupina kolegů, kteří zpětnou vazbu stabilně neuvádí, a tak možná jejich problémy/potřeby nejsou řešeny, protože o nich nevíme. Ve škole totiž obecně platí pravidlo, že největší problém je ten, o kterém ředitel neví.

              6. Ředitel je neempatický

              Obsah pojmu empatie je prakticky bezbřehý a každý si pod ním představuje něco jiného. Pro někoho je to možná spojeno s vysedáváním u skleničky vína nebo šálku kávy... Zde asi některé zklamu, ale toto není můj styl práce a řízení veřejné instituce. Na druhou stranu, pokud někdo přišel s osobním tématem, vždy jsem ho vyslechl a řekl bych, že snad i „ošetřil“ v souladu se zásadami krizové intervence. Zaměstnanci, kteří z nějakého důvodu nechtějí mluvit přímo se mnou, využívají prostor svěřit se zástupcům, kteří pak problém se mnou komunikují.

              Empatie však pro mě neznamená, že kvůli nespokojenosti či nelibosti některých zaměstnanců budu porušovat své povinnosti ředitele školy vyplývající z předpisů. Nicméně v situacích, kdy mám rozhodovací volnost, zpravidla nacházíme řešení, která jsou přijatelná pro školu i zaměstnance.

              Jeden příklad za všechny. Administrativní pracovnice si objednala bez mého vědomí rodinnou rekreaci na termín, který se škole absolutně nehodil, a proto jsem žádost o čerpání dovolené zamítnul. Protože mi však následně vysvětlila širší rodinné důvody, a navíc sama od sebe nabídla, že alespoň na dálku vypomůže s rozdělováním elektronické pošty, rozhodnutí jsem změnil a s čerpáním dovolené souhlasil. Nakonec na třídění pošty nedošlo, protože zjistila, že v destinaci není signál. Dovolená proběhla a se zástupci jsme si v náročném období rozdělili její agendu. Toto je význam empatie ve vedoucí funkci pro mě – vyslechnout potřeby zaměstnanců, přijmout jejich emoce a rozhodnout věci tak, aby byly v co největším možném souladu s potřebami školy i zaměstnanců.

              Ve výčtu bychom mohli pokračovat, existuje snad nějaký anonym se 30 či 40 body, podle kterého je ve škole vše špatně. Nicméně doufám, že alespoň tento výběr „skandálních“ tvrzení Vám pomůže při posuzování stavu, v jakém se škola nachází. Odpovědi bohužel nejsou tak stručné jako pomluvy, které se šíří, ale to je při práci s fakty a širším kontextem nevyhnutelné.

              S úctou

              Mgr. Lukáš Kohoutek, ředitel školy

               

               

          • Volby do zastupitelstva obce Mukařov - 23. a 24.09. v nové budově
            • Volby do zastupitelstva obce Mukařov - 23. a 24.09. v nové budově

            • Vážení občané,

              ve dnech 23. a 24.09.2022 proběhnou volby do zastupitelstva obce Mukařov, která je mj. zřizovatelem školy. Volby proběhnou v přízemí nové budovy. Přicházejte proto vchodem této budovy. Vstup přes krček, starou budovu a jídelnu nebude možný.

              Způsob hlasování je popsán na webu obce.

              Protože se pro přepočet výsledků hlasování na mandáty v těchto volbách používá jeden z nejsložitějších volebních systémů, který je nyní i mediálně hodně probírán, sdílíme jako obecní vzdělávací instituce odkaz na článek Kroužkování kandidátů není jako křížkování z veřejnoprávního Českého rozhlasu, kde zástupci MVČR systém stručně vysvětlují.

          • Volby do žákovského parlamentu
            • Volby do žákovského parlamentu

            • Vážení rodiče, zákonní zástupci,

              protože žáci mají právo podílet se na chodu školy prostřednictvím své samosprávy, v pátek 23.09.2022 proběhnou 1. výukovou hodinu volby do žákovského parlamentu. Žáci 4. - 9. ročníku se sejdou ve svých kmenových učebnách s třídními učiteli, aby uskutečnili volbu. Termín je načasouván na den, kdy začínají komunální volby, abychom žákům umožnili vyzkoušet si, jakým způsobem se lze zapojit do politického života.

              V úterý 27.09. v 7:30 proběhne ustavující schůze nově zvolených zástupců žákovského parlamentu.

              Koordinátorkami žákovského parlamentu jsou p. uč. Mgr. Monika SádeckáMgr. Milada Kroupová, které již v loňském roce prošly komplexním kurzem pro koordinátory žákovského parlamentu organizace CEDU a mají za sebou výsledky z loňské obnovené činnosti parlamentu na naší škole.

              Co „parlamenťák“ dělá?

              • Může ovlivňovat rozvoj školy.
              • Všímá si toho, co se ve škole děje, své vlastní postřehy a nápady může přinášet jako témata na jednání parlamentu.
              • Ptá se spolužáků na jejich nápady a názory týkající se života ve škole a přináší je na společná jednání/setkání parlamentu.
              • Informuje třídu o tom, co se řešilo na zasedání.
              • Podporuje spolupráci své třídy i jednotlivých žáků napříč celou školou.
              • Může za třídu jednat s ředitelem školy o věcech, které s ním třída potřebuje řešit.
              • Může být parlamentem zvolen jako člen výboru žákovského parlamentu, který s ředitelem školy pravidleně projednává záležitosti týkající se chodu celé školy (stojany na kola, kvalita stravy ve šk. jídelně,...)
              • Účastní se zasedání parlamentu, vyjednává s ostatními parlamenťáky, podílí se na uskutečňování dohodnutých akcí/projektů, zapojuje do nich své spolužáky (když s tím souhlasí).
                • Zasedání parlamentu jsu naplánovaná na úterní 0. hodinu 1x / 14 dnů. Přesný rozpis ještě bude upřesněn.
          • Rozdělení žáků 8. a 9. ročníku do povinně volitelných předmětů
            • Rozdělení žáků 8. a 9. ročníku do povinně volitelných předmětů

            • Vážení rodiče, zákonní zástupci,

              na základě výsledků vyplněných dotazníků, s přihlédnutím ke kapacitě jednotlivých předmětů a předchozím výsledkům vzdělávání žáků jsme s třídními učiteli, výchovnou poradkyní a zástupci ředitele provedli zařazení žáků do jednotlivých předmětů.

              V mnoha případech se podařilo zařazení dle 1. volby, často podle 2., výjimečně 3. či 4.

              Žáci, u nichž dotazník vyplněn nebyl, byli zařazeni s ohledem na kapacitu předmětů a s přihlédnutím k jejich dřívějším výsledkům vzdělávání.

              Zařazení aktuálně nahráváme do systému a měli byste ho vidět v průběhu víkendu.

              První volitelné předměty začínají v úterý 20.09.2022, některé o týden později.

              Mgr. Lukáš Kohoutek, ředitel

            • Sloučení koncových hodin - zkrácení vyučování

            • Vážení zákonní zástupci, 

                         rádi bychom vás informovali o sloučení hodin a s tím souvisejícím zkrácením konce vyučování o přestávku (10 minut). Tato změna se týká tříd v tabulce níže. Platnost změny konce vyučování od 14.9.2022 do konce školního roku. 

              Vedení školy

          • Výběr povinně volitelného předmětu v 8. a 9. ročníku
            • Výběr povinně volitelného předmětu v 8. a 9. ročníku

            • Vážení rodiče, zákonní zástupci,

              od letošního roku jsme připravili pro žáky 8. a 9. ročníku nabídku osmi povinně volitelných předmětů (anotace pod příspěvkem) s dotací 2 výukové hodiny 1x / 14 dnů. Cílem těchto předmětů je pomoci žákům při volbě jejich dalšího kariérového směřování, zjm. na střední školy a učiliště, a to praktickými zážitky a zkušenostmi.

              Rádi bychom Vás požádali o vyplnění krátkého formuláře, ve kterém uvedete preference svých dětí. Při rozdělování do skupin budeme vycházet právě z Vámi uvedeného pořadí, naplněnosti kapacity jednotlivých seminářů a přihlédneme také k dřívějším výsledkům žáků ve výuce. Žákům, od kterých neobdržíme odpověď, bude určen předmět dle volné kapacity.

              Je velmi pravděpodobné, že se nemusí dostat na první volbuUspořádejte proto všech 8 předmětů.

              Formulář vyplňte nejpozději do čtvrtku 15.09.2022 do 12:00. Na pořadí, ve kterém od Vás odpovědi obdržíme, nezáleží.

              Následně bude formulář uzavřen a výsledky vyhodnoceny.

              Děkujeme za spolupráci,

              Mgr. Lukáš Kohoutek, ředitel

               

              ANOTACE

              Matematicko-fyzikální seminář (Mgr. Jana Hanzlíková)

              Matematicko-fyzikální seminář rozvíjí a prohlubuje abstraktní, logické a analytické myšlení. Zaměřuje se na řešení složitějších slovních úloh, propojuje dovednosti a znalosti z matematiky a fyziky příslušného ročníku. Věnuje se řešení nestandardních aplikačních úloh a problémů.

              Seminář bude probíhat zvlášť pro 8. a zvlášť pro 9. ročník. 

              MatFyz 8 

              Prohlubuje a rozšiřuje základní učivo matematiky 8. ročníku (statistika a pravděpodobnost, množiny bodů dané vlastnosti, vyjádření neznámé ze vzorce). 

              MatFyz 9 

              Prohlubuje a rozšiřuje základní učivo matematiky 9. ročníku (lomené výrazy, goniometrické funkce, kvadratická funkce, základy finanční matematiky, základy rýsování).

               

              Trénink komunikačních dovedností (PhDr. Hana Pucherová)

              V tomto předmětu se žáci naučí formou psychologických workshopů pokročilejší komunikační techniky, dovednosti a strategie. Trénink se bude věnovat nácviku tzv. soft skills, „měkkých dovedností“, mezi které patří: komunikace a efektivní navazování kontaktů, řešení konfliktů, zásady přijímání a udělování zpětné vazby, schopnost týmové práce, organizační dovednosti, vyjednávání, asertivita, prezentační dovednosti, jak efektivně hospodařit s časem, tzv. time management, ale také základy psychohygieny, práce s vlastními emocemi a odolnosti vůči stresu, relaxační techniky. 

              Trénink bude aktivně podporovat všech pět složek tzv. emoční inteligence, tj. sebeuvědomění, seberegulace, sebemotivace, empatie a sociální dovednosti. 

              Pro koho je předmět určen? 

              Pro žáky, kteří směřují na střední a později na vysoké školy. Žáky se zájmem o studia humanitních oborů jako je pedagogika, psychologie, sociální služby. Žáky, kteří by chtěli být v budoucnu například učitelé, vychovatelé, lékaři, vedoucí pracovníci, manageři. Žáky, kteří rádi uvažují o souvislostech. 

               

              Pekelná kuchyně (Zuzana Maršálková, Petr Homola)

              Cílem volitelného předmětu Pekelná kuchyně je seznámit žáky teroreticky i praktickyoblastí gastronomierámci budoucí profesní orientace. Kurz je odborně vedený šéfkuchařem školní jídelny Petrem Homolou, který také bohaté zkušenostivařenímrestauracích Ambientehotelech. Žáci se seznámíchodem provozu kuchyně, s technologickými postupy výroby potravinpřípravou studenýchteplých pokrmů.

              Z důvodu společného nákupu surovin bude vybírán příspěvek 500,- . Pokud by si ho některýúčastníků nemohl dovolit, bude možné požádat ředitele školyprominutí příspěvku. 

               

              Dílny (Josef Minařík)

              V rámci předmětu se žáci seznámí se základy truhlářské práce formou výroby drobných dřevěných předmětů. Práce se bude odvíjet také od potřeb školy - úprava a oprava areálu, péčezáhony atd. Dílny jsou zaměřené na rukodělnost, zlepšení jemné motorikypřípravu na další povolání řemeslného směru (práce se dřevem šachové figurky, krmítka, nátěrové hmoty, truhlařina, 3D tisk, návštěva stanice techniků, jednoduché elektrické obvody, úprava areálu školy).

              Z důvodu zvýšených nákladů na řemeslné potřeby bude vybírán příspěvek 300,- . Pokud by si ho některýúčastníků nemohl dovolit, bude možné požádat ředitele školyprominutí příspěvku.

               

              Společenskovědní seminář (Mgr. Lukáš Kohoutek)

              Seminář je zaměřen na prohloubení znalostí a způsobu myšlení v oblasti společenských věd (sociologie, ekonomie, právo, politologie, psychologie). Budou prováděny hlubší sondy do zvolené problematiky s cílem porozumět způsobu, jak o nastolených jevech různé vědy uvažují. Konkrétní témata a oblasti si zvolí skupina, příp. budou vycházet z aktuálního společenského dění. Pokud se skupina neshodne na konkrétních okruzích, bude hlavní linii představovat výprava do dějin filosofie od antiky až po 20. století. 

               

              Ateliér (BcA. Martin Bitala)

              Ateliér je koncipovaný jako výtvarná dílnapřesahem do multimediálních technologií. Předmětem výuky je řemeslné zvládnutí základních výtvarných technik - kresba, malba, grafikajejich další rozvíjenídigitálním procesu. V součinnostiteorií dějin umění směřuje žákyestetickému vnímání světajeho vlastní, osobité výtvarné interpretaciohledem na možnosti individuální realizace. 

              Z důvodu zvýšených nákladů na výtvarné potřeby bude vybírán příspěvek 300,- . Pokud by si ho některýúčastníků nemohl dovolit, bude možné požádat ředitele školyprominutí příspěvku.

               

              Přírodovědná praktika (Mgr. Radoslava Kulhánková)

              Cílem předmětu je rozvíjet zkušenosti a dovednosti získané v předmětu přírodopis. Důraz je kladen na pozorování a experiment. Žáci budou rozvíjet dovednosti objektivního a spolehlivého pozorování. Naučí se experimentovat a vytvářet hypotézy o pozorovaných jevech. Výsledky pokusů analyzují a formulují závěry. Poznají přírodní zákonitosti a uvědomí si, že člověk je jeden z článků přírodního řetězce. Výuka probíhá v odborné učebně, v terénu, formou exkurze, návštěv výstav a na dalších místech přímo souvisejících s obsahovým vymezením předmětu. 

               

              Certifikát z angličtiny (PhDr. Filip Satrapa)

              Rozšiřující výuka anglického jazyka by měla žáky pomocí vybraných poslechů, testů a písemných prací vést k přípravě na standardizované, mezinárodně uznávané zkoušky na úrovni CEFR A2 – pre-intermediate level (e. g. Cambridge “A2 Flyers” / formerly known as “YLE Flyers”/ or Cambridge “A2 For Schools”/formerly known as “KET”). Je možné posunout v průběhu roku výuku i směrem k úrovni B1. 

              Kurz bude probíhat zvlášť pro 8. a zvlášť pro 9. ročník. Vhodné zjm. pro žáky z jazykových skupin A. 

              S ohledem na to, že letos se seminář zavádí, zvládnutí zkoušek s certifikátem předpokládáme u 9. ročníku ve šk. roce 2023/2024 u těch žáků letošního 8. ročníku, kteří budou pokračovat i v příštím roce (bude zajištěna návaznost), a u velmi talentovaných žáků současného 9. ročníku. Poplatek za vykonání zkoušky pro získání certifikátu hradí žák. Konání zkoušky není povinné. 

          • Pokyny k adaptačnímu kurzu 6. ročníku
            • Pokyny k adaptačnímu kurzu 6. ročníku

            • Vážení rodiče, zákonní zástupci,

              již ve ST 14.09.2022 vyrazí všechny tři třídy 6. ročníku na svůj adaptační kurz.

              Z důvodu nedorozumění mezi agenturou a ubytovatelem bylo dnes (09.09.) zjištěno, že původní areál nemá pro nás rezervovanou kapacitu. Obratem tedy agentura WENKU prověřila alternativní možnosti a podařilo se najít náhradu - Rekreační areál Zbraslavice (mapa). I přes vyšší cenu tohoto areálu se pro nás cena nemění, agentura přijímá zodpovědnost za nastalou situaci. Žáci budou ubytovaní částečně v apartmánech a částečně v chatkách. Není nutné si s sebou brát spací pytle, lůžkoviny jsou zajištěny. Přidanou hodnotou tohoto areálu je kuchyň s výbornými referencemilepší podmínky pro venkovní aktivity.

               

              Základní informace

              Sraz: 14.09.2022 v 8:00 před školou

              Odjezd: 14.09.2022 v 08:30 od školy, příjezd do areálu mezi 9:30 – 9:45

              Návrat: 16.09.2022 v 15:00 - 15:30 před školu (při větším zpoždění budete informováni), pedagogický dohled je zajištěn do 15 h, resp. do pozdějšího příjezdu

              MístoRekreační areál Zbraslavice

               

              Dokumenty s sebou

              • kartička zdravotní pojišťovny (stačí kopie)
              • řádně vyplněná a v den odjezdu podepsaná bezinfekčnost (formulář ke stažení: Bezinfekcnost_AK_2022.pdf)
              • seznam předávaných léků + dávkování (odevzdat zdravotníkovi - p. uč. Exnerová)

              Další informace (co si vzít s sebou atp.)

              • Adaptacni_kurz_INFO_2022.pdf
              • nezapomeňte na charakteristickou věc – něco, co často používám, pojí se s mým koníčkem, věc, která mne charakterizuje (a co nikomu zatím neukazuji)

              Pevně věříme, že si žáci, učitelé i lektoři kurz společně užijí.

              Mgr. Lukáš Kohoutek, ředitel

          • NÁBOR TAEKWON-DO ITF
            • NÁBOR TAEKWON-DO ITF

            • Škola Ge-Beak Hosin Sool

              SOKOLOVNA MUKAŘOV: PONDĚLÍ 16:30 nebo PÁTEK 16:30

              Zveme děti všech věkových kategorií na cvičení korejského bojového umění sebeobrany.

              · začínáme 12.09.2022 v 16:30

              · můžete přijít kdykoli v průběhu roku

              · zásady: zdvořilost, čestnost, sebeovládání, nezdolný duch

              · pravidelná soustředění se zkouškami na vyšší pásek

              · účast na závodech od zeleného pásku

              · pololetí 2 700 Kč, noví členové 1 000 Kč

              · Účet pro platby: 2001870779/2010

              · další info: www.tkd.cz

               

              PONDĚLÍ 16:30 Anna Jakobová I. dan: anna.jakobova@tkd.cz, +420734501083

              PÁTEK 16:30 Nikol Křížová III. dan: nikol.krizova@tkd.cz, +420722082084

          • Tenis pro žáky naší školy
            • Tenis pro žáky naší školy

            • Vážení rodiče, zákonní zástupci,

              rádi bychom Vám opět nabídli možnost přihlásit své děti do tenisových kurzů přímo v areálu naší školy.

              Veškeré informace naleznete na stránkách www.tenismukarov.cz, kde najdete také jednoduchý způsob, jak děti do kurzů přihlásit. S vyplněním dotazníku neváhejte, neboť počet míst je omezen a v případě naplnění kapacity o zařazení rozhoduje termín doručení dotazníku.

              Díky vzájemné spolupráci se školní družinou nabízí tenisová škola možnost vyzvedávání dětí v družině a jejich následné vrácení, čímž Vám odpadá starost s dopravou dětí na kroužek.

          • Školní řád
            • Školní řád

            • Vážení rodiče, zákonní zástupci,

              s účinností od 01.09.2022 má naše škola nový školní řád vč. klasifikačního řádu.

              Je to sice 31 stran textu, ale zato by Vám měl být dobrým průvodcem základním fungováním školy, vč. pasáží převzatých z právních předpisů, abyste si je nemuseli dohledávat. Vše následně aplikováno na podmínky naší školy.

              Hlavní novinky

              • zrušení povinnosti zákonného zástupce žádat o uvolnění žáka na více dní (toto již budete standardně pouze oznamovat třídnímu učiteli - POZOR na různé lhůty)
              • důraz na včasné ohlášení a následné omlouvání absence žáka
              • propustky pro žáky (na základě uvolněnky z výuky od rodiče vystaví zpravidla třídní učitel žákovi propustku, aby žák mohl ze školy odejít - POZOR - uvolněnky z výuky je vhodné poslat do 8:00 příslušného dne)
              • na polední přestávku není nutné psát žákovi uvolněnku, aby mohl ze školy
              • zákaz mobilů apod. o přestávkách (do 3. ročníku zcela, do 5. ročníku s výjimkou "malé" přestávky, na 2. stupni s výjimkou "velké" přestávky); naopak je možné využívat opět dle věku nové technologie k pořizování zápisu z výuky a samozřejmě na pokyn učitele během výuky
              • zákaz vnášení a užívání nikotinových sáčků a energydrinků
              • pravidla pro hodnocení žáků (zjm. ukotvení váženého průměru, váhy opravných prací, povinnost absolvovat určitý počet testů/zkoušení atd.) - tomuto bodu 6.2.3.6 doporučujeme věnovat zvýšenou pozornost
              • ukotvení práva na formativní hodnocení a sebehodnocení
              • úprava hodnocení chování a udělování výchovných opatření

              Věříme, že se Vám s tímto novým školním řádem uspořádaným dle logiky právních předpisů a školních situací bude dobře pracovat a budete mít lepší přehled o tom, co, proč a jak se ve škole odehrává.

              Mgr. Lukáš Kohoutek, ředitel

               

               

          • Přihláška na adaptační kurz pro 6. ročník
            • Přihláška na adaptační kurz pro 6. ročník

            • Vážení rodiče, zákonní zástupci žáků 6. ročníku,

              jak jsme avizovali již před koncem šk. roku, pro žáky 6. ročníku opět pořádáme adaptační kurz, abychom podpořili nastartování zdravých vztahů v nově vzniklých třídních kolektivech. Každá třída bude mít svůj vlastní program a lektora/y a bude s ní třídní učitelka, bude-li to možné.

              Pro 6. ročník je adaptační kurz obdobou sportovních kurzů, které probíhají v jiných ročnících. V průběhu šk. roku není pro 6. ročník aktuálně plánována jiná vícedenní výjezdová akce.

               

              Termín: 14.09. - 16.09.2022

              Místo: RS Sobeňák (Brdy)

              Doprava: BUS od školy

              Program a celou akci zajišťuje: certifikovaný poskytovatel primární prevence a CK Agentura Wenku, s.r.o.

              Cena: 3 430,- Kč (zahrnuje ubytování, stravu, dopravu, program, pojištění)

              • cenu je možno zaplatit ve dvou splátkách, a to zálohu ve výši 2 000,- Kč do 09.09.2022 a do 23.09.2022 doplatek 1 430,- Kč, příp. jednou platbou do 09.09.2022 ve výši 3 430,- Kč.
              • číslo účtu: 2701980426/2010
              • specifický symbol: 666
              • variabilní symbol: čtyřmístný VS žáka (poslední čtyřčíslí starého VS do šk. jídelny)
              • Pozor, VS a SS jsou klíčové pro správné připsání platby.

              Více informací o kurzu naleznete v přihlášce na odkazu níže.

              Adaptační kurz je pro nově vzniklé kolektivy velmi důležitý, neboť efektivně napomáhá podpoře zdravých vztahů ve skupině a zrychluje proces adaptace na novou skupinu až o půl roku, což pozitivně ovlivňuje také efektivitu učení.

              Pokud byste si nemohli z ekonomických důvodů výjezd pro dítě dovolit, můžete využít dávku mimořádné okamžité pomoci nebo požádat ředitele školy o snížení či prominutí ceny (e-mail: lukas.kohoutek@zsmukarov.cz, žádost je nutné řádně odůvodnit, do předmětu uveďte: Žádost o snížení/prominutí ceny adaptačního kurzu).

              Příhlášku vyplňte do 07.09.2022.

              Těšíme se na nová dobrodružství a skvělé zážitky

              Mgr. Lukáš Kohoutek, ředitel

          • AVÍZO: vstup přes hlavní vchod nové budovy 1. a 2. září; rozvrh hodin
            • AVÍZO: vstup přes hlavní vchod nové budovy 1. a 2. září; rozvrh hodin

            • Vážení rodiče, zákonní zástupci,

              z důvodu dokončovacích prací v šatně nové budovy, nebudou žáci s kmenovými učebnami v této budově ve dnech 1. - 2. září vstupovat do školy přes šatny, ale hlavním vstupem nové budovy. Po tyto dva dny se mimořádně nemusejí přezouvat.

              Rozvrh hodin je pro svou složitost (dělení do dalších skupin na matematiku, povinně volitelné předměty) aktuálně v "beta verzi" a může ještě dojít k jeho drobnějším úpravám. Finální verze by měla být k dispozici v pátek 2. září.

              Děkujeme za pochopení a přejeme dobrý začátek nového školního roku 2022/2023.

               

              Mgr. Lukáš Kohoutek, ředitel

    • Kontakty

      • Základní škola Mukařov, příspěvková organizace
      • skola@zsmukarov.cz (e-mail pro běžnou komunikaci a ISIC), podatelna@zsmukarov.cz (e-mail pro úřední podání). Přílohy elektronické pošty přijímáme ve formátech .doc/.docx, .xls/.xlsx, .pdf, .pdf/A, .jpg, .png, .odt, .ods. Poškozené či zavirované soubory nebudou přijaty k dalšímu řešení.
      • +420 731 449 243
      • Školní 88, 251 62 Mukařov
        IČ: 70986444
        RED-IZO: 600052265
        ISDS: tqtmp2q (datová schránka)
        251 62 Mukařov
        Czech Republic
      • 2701980426/2010
    • Přihlášení